هوای اصفهان در وضعیت نارنجی قرار گرفت



اخبار,اخبار اجتماعی,هوای اصفهان
وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه ۱۶ اسفند در وضعیت نارنجی قرار گرفت و برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد.

به گزارش ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام مرکز نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز جمعه با میانگین ۱۱۷ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

 

وضعیت هوای شهر اصفهان هم‌اکنون در خیابان دانشگاه ۱۳۵ ناسالم برای گروه‌های حساس، خیابان استانداری ۱۱۸ ناسالم برای گروه‌های حساس و بزرگراه خرازی 100 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

شاخص کیفی هوای شاهین شهر با ۷۴(AQI)، سجزی ۵۴ سالم و  کاشان ۸۷  سالم ثبت شده است.

 

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار برای امروز و گذر موج ناپایدار از اواسط روز شنبه و روز یکشنبه بر روی استان  است، بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان وضعیت جوی  صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

در مناطق مرکزی استان نیز غبار محلی انتظار می رود.

 

روزهای شنبه و یکشنبه با فعالیت سامانه ناپایدار شاهد افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش برف و باران در غرب و بارش‌های پراکنده در بقیه مناطق  استان خواهیم بود .

 

وزش باد به نسبت شدید در مناطق شرق و تا حدی مرکز استان، گاهی با گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

 

اصفهان در زُمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------