اصفهان دو تا سه بار در روز ضدعفونی می شود/ کنترل های بهداشتی در ورودی شهر



اخبار,اخبار اجتماعی,ضدعفونی اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: شهرداری ها، ادارات و بانک ها نسبت به ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی مکلف شده اند و این اماکن و ناوگان حمل و نقل دو تا سه بار در روز با مهپاشی ضدعفونی می شوند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در ورودی جاده ها طبق دستورالعمل ابلاغ شده، تیم های غربالگری با همکاری هلال احمر و پلیس راه مستقر شده و ورود و خروج به اصفهان را کنترل می کنند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ضدعفونی کردن شهری، افزود: در تمام ادارات میزهای خدمت با حضور رابطان مرکز بهداشت برای راهنمایی بهداشتی ارباب رجوع ایجاد شده و همه ادارات موظف به ایجاد تمهیدات لازم در ورودی ساختمان ها هستند.

 

وی در خصوص نوع مواد ضدعفونی مورد استفاده، تصریح کرد: دستورالعمل بهداشتی برای اینکه در ضدعفونی از چه موادی و در چه موقعی استفاده شود، توسط مرکز بهداشت و برگرفته از دستورات وزارت بهداشت به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است تا در هر یک از اماکن، مواد ضد عفونی استاندارد تخصصی استفاده شود.

 

۱۰۸ شهرداری استان مامور به ضد عفونی فضاهای شهری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان ادامه داد: شهرداری ها نیز با استفاده از پمپ ها و ماشین های سمپاشی عملیات ضدعفونی را آغاز کردند و ۱۰۸ شهرداری مامور به انجام این عملیات در فضای شهری شدند.

 

شیشه فروش درخصوص نحوه ضدعفونی کردن شهر خاطر نشان کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان ستاد ایجاد شده و ۲۵۰ اکیپ با استفاده از ۳۰ دستگاه خودرو بزرگ، ۱۰۰ کوله پشتی و ۱۱ تانکر ۱۲۰۰ لیتری اماکن عمومی مانند پل های هوایی، ایستگاههای اتوبوس و تاکسی، سرویس های بهداشتی مساجد و....  را از طریق مهپاشی ضدعفونی می کنند.

 

وی درباره ضدعفونی خطوط ۲۰کیلومتری مترو نیز گفت: ۲ خط مترو با ۶ تا ۸ رام قطار که هرکدام ۳۰واگن دارد، ۴بار در روز ضدعفونی می شوند و ایستگاه های مترو نیز از این عملیات مستثنی نیست. همچنین تمام پرسنل نیز آموزش دیده اند و بروشورهای آگاهی دهنده در مترو نصب شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر، تصریح کرد: در مجموع سه خط بی آرتی با مسافت ۵۰ کیلومتر و ۸۰ اتوبوس در حال خدمت رسانی هستند که دونوبت صبح و شب ایستگاه ها و اتوبوس ها ضدعفونی شده و رانندگان نیز تحت آموزش های محافظت فردی قرار گرفته اند.

 

شیشه فروش با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای تاکسیرانی، خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار نفر در حوزه تاکسیرانی شامل ۸۵۰۰ سرویس، ۹۲۰۰ تاکسی پلاک زرد و ۱۵۰۰۰ خودرو تاکسی آنلاین و بی سیم در حال خدمت رسانی اند. به همگی آموزش های لازم داده شده و تجهیزات حفاظت فردی و ضدعفونی از طرف شهرداری داده شده است.

 

وی با تاکید بر کنترل های بهداشتی در ورودی شهر برای جلوگیری از شیوع بیماری، افزود: در ورودی جاده ها طبق دستورالعمل ابلاغ شده تیم های غربالگری با همکاری هلال احمر و پلیس راه مستقر شده و ورود را کنترل می کند، همچنین افراد مشکوک به مراکز بهداشتی راهنمایی خواهند شد.

 

جلوگیری از ورود مسافران مناطق قرمز به اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان هشدار داد: اگر افرادی از مناطق با شرایط قرمز بیماری به اصفهان آمده باشند، از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

 

شیشه فروش همچنین از عدم اعمال جریمه های زوج و فرد برای تردد در محدوده های ترافیکی درون شهر تا پایان سال خبر داد.

 

وی همکاری مردم تاکنون را خوب ارزیابی و تاکید کرد: مردم باید به توصیه های مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیشتر توجه کرده و تراکم جمعیت در اماکن مختلف وجود نداشته باشد تا گردش ویروس شکسته شده و کنترل شود.

 

آماده باش تمام عوامل مدیریت بحران در استان

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان همچنین با اشاره به پیش بینی های بارشی در غرب استان اصفهان، اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای بارش در مناطق غرب استان، اطلاع رسانی ها انجام شده و به دستگاه های امدادی نیز آماده باش داده شده است. به شهرداری ها نیز آمادگی ستادهای پیشگیری از آبگرفتگی اعلام شده است.

 

شیشه فروش تاکید کرد: تمام عوامل مدیریت بحران در سطح استان نیز در حالت آماده‌باش بوده و مرخصی ها لغو شده است.

 

وی در پایان با رد هرگونه ممنوعیت پروازی، افزود: تیم های مراقبت کرونایی در راه آهن، فرودگاه ها و پایانه های مسافربری مستقر هستند، تا مطابق با موازین بهداشتی سفرها را کنترل کنند اما ممنوعیتی اعلام نشده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------