چابهار از فردا قرنطینه می‌شود/ اعلام وضعیت قرمز در نیشابور؛ تکمیل ظریفت 5 بیمارستان در قم



اخبار,اخبار اجتماعی,قرنطینه چابهار
با پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و موافقت فرماندار چابهار، با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، از فردا تا اطلاع ثانوی این شهرستان قرنطینه می‌شود.

به گزارش فارس، فرماندار چابهار در این زمینه اظهار داشت: از فردا به طور کامل شهرستان چابهار قرنطینه خواهد شد و هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود نخواهد داشت.

 

رحمدل بامری ادامه داد: البته دو ورودی منطقه آزاد و شهر هم اکنون نیز در این زمینه فعال هستند و از مردم انقلابی میهن‌مان خواستاریم به شهرستان چابهار سفر نداشته باشند.این مسئول گفت: تمامی مراکز خدماتی، بازار ها، غذاخوری ها و حتی مراسم نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا هم اکنون نیز در چابهار تعطیل هستند و عملا شهر در قرنطینه به سر می برد.

 

بامری از مردم خواست برای انجام خریدهای خود از پیک موتوری های موجود در سطح شهر که این روزها عملیاتی شده‌اند استفاده ببرند.

 

اعلام وضعیت قرمز در نیشابور 

دانشکده علوم پزشکی نیشابور روز دوشنبه طی اطلاعیه‌ای با اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان از شهروندان خواست در خانه بمانند و جز برای موارد ضروری از خانه‌ خارج نشوند.

 

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم از حضور در مراکز تجمع مانند بازارها و بازارچه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها بپرهیزند.

 

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز اعلام کرد: با توجه به وضعیت ویژه این شهر وضعیت قرمز اعلام شده است تا شهروندان در خانه بمانند و زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد پیشگیری شکسته شود.

 

همچنین به گزارش روابط عمومی شورای شهر نیشابور، این شورا امروز با هدف بررسی طرح‌های حمایتی از حوزه بهداشت و درمان و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

 

براساس این گزارش رییس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: در این نشست طرح شورای شهر و لایحه شهرداری به منظور حمایت از حوزه بهداشت و درمان و مقابله با آثار منفی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر شهروندان، بررسی شد.

 

معاون استاندار قم: ظرفیت 5 بیمارستان قم برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در قم، پیگیری برای بهره برداری از ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند، با جدیت ادامه دارد.

 

به گزارش ایرنا، "محسن بهشتی" روز روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، ادامه داد: با توجه به تکمیل ظرفیت پنج بیمارستان تعیین شده استان برای پذیرش بیماران کرونایی و احداث چند بیمارستان سیار برای جبران این کمبود، فعال سازی ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر قم می تواند بخشی از این نیاز را برطرف کند.

 

وی ادامه داد: بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که با پیگیری های انجام شده با معاون برنامه و بودجه رییس جمهوری قول ها مساعدی در این زمینه داده شده است و امیدواریم این بیمارستان حداکثر تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

 

معاون امور عمرانی استانداری قم افزود: برای تکمیل بیمارستان مادر قم با ظرفیت ۲۰۰ تحت، هماهنگی های لازم با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این بیمارستان انجام شده است.

 

بهشتی ادامه داد: پیرامون فاضلاب بیمارستان فرقانی قم نیز نگرانی هایی وجود داشت که با سه شیفت کاری برنامه ریزی شده است تا اتصال فاضلاب این بیمارستان به شبکه فاضلاب قم که پیشتر قرار بود طی ۳ ماه انجام شود، در کمتر از یک ماه به اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به شناسایی مجوعه های قابل استفاده به عنوان محل های قرنطینه بیماران گفت: سالن های ورزشی که امکان استفاده از ظرفیت آنها در این زمینه وجود دارد، شناسایی شده و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان،‌تمام این مکان ها در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم قابل استفاده است.

 

بهشتی گفت: ظرفیت مجموعه های دولتی مناسبی در استان وجود دارد که در صورت نیاز می توان از این مکان های برای پذیرش بیماران استفاده کرد.

 

 

ورود افراد غیربومی به چادگان ممنوع شد

عباس توکلی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت:  تا اطلاع ثانوی ورود مسافران و افراد غیر بومی به شهرستان ممنوع می شود و مدت فعالیت ایستگاه کنترل و پایش سلامت تا پایان روز سه شنبه( فردا) تمدید شد.

 

فرماندار چادگان ادامه داد: ستاد مقابله و مدیریت با کرونا ویروس شهرستان چادگان از همه مردم این شهرستان درخواست دارد ضمن عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت، این ستاد را همراهی و همیاری کنند؛ به نحوی که برای انجام  فعالیت‌ها در سطح شهر و همچنین رفت و آمدهای غیرضرور خود و آشنایان به مرکز استان و بالعکس همکاری‌ها و ایجاد محدودیت‌های لازم را داشته باشند تا شاهد عدم شیوع این ویروس در سطح شهرستان باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------