هوای اصفهان در آخرین روز سال هم در وضعیت نارنجی قرار گرفت



اخبار,اخبار اجتماعی,هوای اصفهان
کیفیت هوای اصفهان، امروز پنجشنبه ۲۹ اسفند و در آخرین روز سال ۹۸ نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کلانشهر اصفهان از اول اسفند سال جاری تاکنون ۱۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را سپری کرد و  فقط یک روز هوای پاک داشت.

 

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با میانگین ۱۲۴ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

 

محمود مزارع افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۱۰۸ (AQI) ، خیابان استانداری ۱۰۳ ، بزرگراه خرازی ۱۳۲ و خیابان دانشگاه ۱۵۴ در همه وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: کلانشهر اصفهان فاقد توانایی خودپالایی است که باعث می‌شود وضعیت کیفی هوا با شرایط آب و هوا ارتباط مستقیم داشته باشد.

 

شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار جوی از اوایل روز جاری از روی استان است بر این اساس در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به‌صورت نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق غربی، بارش باران(در ارتفاعات بارش برف) گاهی همراه با رعد و برق و در سایر مناطق بارش در عصر و شب با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود..

 

 دمای هوای استان اصفهان در۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------