استاندار تهران: رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شد/ فرماندار بندرعباس: روزانه ده‌ها مسافر به شهرهایشان برگشت داده شده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران از متوقف شدن رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا ارائه شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و غربالگری صورت گرفته رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شده است و دیروز نسبت به پریروز رشد 4.9 درصدی را در خصوص ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم و به لحاظ بهبودیافتگان از میانگین کشور استان تهران بالاتر است.

 

استاندار تهران بیان داشت: 3670 تخت در 29 بیمارستان دولتی تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمات لازم را به بیماران مبتلا ارائه می‌دهد و 720 بیمار نیز در مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود 79 درصد از جمعیت استان تهران غربالگری در خصوص بیماری کرونا شده‌اند و از طریق سامانه‌های مختلف از جمله سیب، 4030، آموزش‌های لازم به شهروندان تهرانی ارائه داده می‌شود.

 

محسنی‌بندپی بیان داشت: دو مشکل عمده در حال حاضر داریم که خستگی نیروهای کادر درمانی و کمبود نقدینگی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و امیدواریم از طریق مشوق‌های استخدامی بتوانیم نسبت به جذب نیرو در بیمارستان‌ها اقدام کنیم و نسبت به تخصیص منافع به بیمارستان‌ها هم اقدام شود.

 

فرماندار بندرعباس: روزانه ده‌ها مسافر به شهرهایشان برگشت داده شده‌اند

عزیزالله کناری اظهار کرد:هر چند که شهرستان بندرعباس فاقد مرز مشترک با دیگر استان‌های کشور است، ولی روزانه تعداد قابل توجهی خودرو که به هشدار‌ها توجه نمی‌کنند و قصد ورود به این شهرستان دارند توسط تیم‌های رصد در ورودی‌های شهر برگشت داده می‌شوند.

 

وی افزود: در ۲۹ اسفند ۲۲۸ خودرو مسافران که قصد ورود به این شهرستان را از مسیر شمال استان را داشتند، برگشت داده شدند و از ورودشان به شهرستان ممانعت به عمل آمد.

 

فرماندار بندرعباس ادامه داد: همچنین در همین روز ۵ دستگاه خودروی مسافران از مسیر غربی و ۱۲ دستگاه از مسیر شرقی برگشت داده شدند.

 

کناری گفت: در اولین روز سال جدید نیز ۲۰۸ خودروی مسافرانی که بدون توجه به هشدار‌ها قصد سفر به بندرعباس و استقرار در این شهر را داشتند نیز با رصد دقیق و گفتگو با آنان به شهرهایشان برگشت داده شدند.

 

وی عنوان کرد: قطار ورودی چهارشنبه ۲۸ اسفندماه با ظرفیت ۲۸۰ نفر فقط ۸ مسافر داشت و قطار روز ۵شنبه ۲۹ فروردین نیز ۷ مسافر و دیروز هم ورودی قطار مسافری نداشتیم.

 

 

فرماندار بندرعباس تاکید کرد: هیچ خدماتی در شهر به مسافران نوروزی ارائه نخواهد شد و بازار‌ها تعطیل و بندر شهید حقانی نیز صرفا به ساکنان جزایر آنهم به طور محدود خدمات ارائه می‌کند.

 

کناری گفت: به هیچ وجه اجازه برپایی چادر در بوستان‌های شهر را به هیچ کس نخواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------