هشدار وقوع سیلاب و توصیه مدیریت آب سدها/ بارش ها تا ۲۸ فروردین ادامه دارد



اخبار,اخبار اجتماعی,وضعیت آب و هوای کشور
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه ضرورت دارد مدیریت آب سدها و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد، گفت: سامانه بارشی تا روزه سه شنبه در کشور فعال است و از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در اغلب استان های کشور غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان فعال است و موجب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت شده است، همچنین این سامانه در مناطق مستعد موجب بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و سردسیر موجب بارش برف شده است.

 

وی ادامه داد: امروز ۲۳ فروردین ماه شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان، غرب یزد، جنوب اصفهان، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه ۲۴ فروردین پیش بینی بارش باران و وزش باد شدید موقت در استان های شمال شرق و شرق و جنوب کشور همچنین شمال غرب و استانهای واقع در سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز وجود دارد، چنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۵ فروردین علاوه بر مناطقی که ذکر شد در مناطقی از مرکز و غرب کشور نیز رگبار پراکنده باران خواهیما داشت.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه ۲۶ فروردین در اغلب مناطق کشور آسمان آرام است و در نیمه شمالی کشور فزایش نسبی دما داریم.

 

وی افزود: در این روز همچنین بارش پراکنده و خفیف باران در شمال شرق و شرق و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان تاکید کرد: از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور وارد می‌شود و در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و به تدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان موجب بارش خواهد شد.همچنین روز پنجشنبه ۲۸ فروردین این سامانه در شرق کشور هم فعال خواهد بود و پیامد فعالیت این سامانه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ است.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد پیش بینی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود، این شرایط تا روز دوشنبه ۲۵ فروردین ادامه دارد و توصیه می‌شود از توقف در کنار رودخانه ها خودداری شود، مدیریت آب سدها در دستور کار قرار گیرد و تمهیداتی برای عبور سیلاب احتمالی اندیشیده شود، همچنین اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

 

وی اظهار داشت:روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهدبود.

 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری و جهت باد در پایتخت جنوب غربی با سرعت ۷ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در تهران ۱۰ کیلومتر و نسبی ۵۸ درصد است.

 

وی اضافه کرد: روز آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۶ و ۷ درجه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------