ساعت جدید اجرای طرح ترافیک در پایتخت اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,طرح ترافیک
عضو شورای شهر تهران درباره آخرین جزئیات اجرای طرح ترافیک در پایتخت و سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین تغییرات در اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت گفت: در ساعت اجرای طرح‌های ترافیکی  پایتخت که از روز شنبه اجرا می‌شود تلاش بر این است که از سفر‌های غیر ضروری شهروندان با خودرو شخصی جلوگیری شود.

 

رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در ساعت جدید اجرای طرح‌های ترافیکی عوارض سفر‌های ضروری در پایتخت همچنان رایگان است و تاکسی‌های اینترنتی، وانت بارها، سرویس ادارات، کادر پزشکی و سرویس مدارس می‌توانند به شکل رایگان در محدوده‌های ترافیکی تهران تردد کنند.

 

علیخانی با اشاره به ساعت کار ادارات گفت: ساعت شروع به کار ادارات ۷ صبح است و از همین رو شروع اجرای طرح‌های ترافیکی ساعت ۸ صبح در نظر گرفته شده تا کارمندان بتوانند تا قبل از ساعت اجرای طرح ترافیک با وسیله شخصی خود در محل کار حاضر شوند همچنین بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ خروج از محدوده طرح ترافیک رایگان است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح بسته‌های تشویقی گفت: برای شهروندانی که منزل آن‌ها در محدوده طرح های ترافیکی است، تخفیف ۷۰ درصدی عوارض اعمال می‌شود، اما با توجه به ساعت گذاری جدید در اجرای طرح ترافیک، شهروندان ساکن محدوده‌های ترافیکی می‌توانند برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که تردد آن‌ها در محدوده طرح ترافیک رایگان باشد.

 

علیخانی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای توسعه خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی از روز شنبه پیش بینی شده است؟ گفت: در بخش اتوبوسرانی باید به این نکته اشاره کنم که اگر ترافیک سطح شهر کاهش پیدا کند، به طور حتم سر فاصله رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه کاهش پیدا می‌کند و همین امر موجب کاهش تراکم جمعیت داخل اتوبوس می‌شود.

 

او در تشریح آخرین وضعیت مترو با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا سفر روزانه با مترو به تعداد ۲ میلیون سفر می‌رسید، گفت: پیش بینی ما این است تعداد سفر‌های مترو برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۵۰۰ هزار سفر در روز باشد که آمار‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین تعداد سفر‌ها در روز‌های کرونایی پایتخت به مرز ۴۰۰ هزار سفر در روز نمی‌رسد.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: با اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی می توان گفت با ظرفیت موجود ناوگان و کاهش حجم ترافیک مشکلی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی نخواهیم داشت.

 

علیخانی ادامه داد: در بخش مترو هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

 

او با اشاره به انتشار برخی تصاویر از شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: باید به این نکته توجه داشت انتشار یک تصویر از شلوغی مترو و اتوبوس به این معنی نیست که وضعیت تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی به این شکل است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: بنیاد مستضعفان نیز اعلام کرد تعداد یک میلیون ماسک جهت استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

 

علیخانی در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرای طرح الزام مسافران به استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل و نقل عمومی به چه شکل است؟ گفت: هماهنگی‌های لازم با انتظامات شهرداری تهران انجام شده تا از ورود مسافران بدون ماسک به ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------