هواشناسی ایران ۹۹/۲/۱۲| پیش بینی بارش‌های ۵ روزه در اکثر مناطق کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی ایران
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش‌های ۵ روزه در اکثر مناطق کشور نسبت به وقوع سیلاب در ۶ استان طی امروز هشدار داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

 

فردا برای شمال غرب، غرب، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش پیش بینی می‌شود، ضمن این‌‌که در برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

 

یکشنبه هفته آینده به جز غرب و جنوب غرب در سایر مناطق بارندگی پیش بینی شده است و سامانه بارشی به تردیج در این روز از کشور خارج می‌شود. دوشنبه برای شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده و در سایر مناطق جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه برای استا‌ن‌های تهران،‌ البرز،‌ سمنان، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. سه‌شنبه هفته آینده نیز برای بخش‌هایی از شمال غرب بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است و سایر مناطق کشور جو آرامی خواهند داشت.

 

سازمان هواشناسی همچنین در هشداری از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز با مخاطره رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ خبر داده است.

 

بر این اساس در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، کرمان، جنوب یزد، جنوب فارس و شمال هرمزگان احتمال طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

 

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------