گنبد مسجد امام اصفهان پس از 9 سال از حصار داربست‌ها خارج می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,گنبد مسجد امام اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از پیشرفت 90 درصدی مرمت گنبد مسجد امام اصفهان و اتمام عملیات مرمت این گنبد در سال 1399 خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: مرمت گنبد مسجد امام اصفهان پس از طبله کردن کاشی‌ها از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با توجه به حجم، ابعاد و عظمت این گنبد که از سطح پشت بام تا بخش فوقانی گنبد دارای بیش از ۳۰ متر ارتفاع بوده و دارای ۱۶ ترک (بخش) و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه کاشی است، کارشناسان پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که سطوح زیر گنبد دچار آسیب شده، لذا آسیب‌های وارده به سطوح زیرین و همچنین جدا شدن کاشی‌ها از ملاط‌ها باعث شد تا عملیات مرمت این گنبد عظیم از سال ۱۳۸۹ آغاز شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تا سال ۱۳۹۳ کمتر از ۲ ترک این گنبد مرمت شده بود، اما در طی ۵ سال گذشته نزدیک به ۱۲ ترک آن مرمت شد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با اتمام ۹۰ درصد از عملیات مرمت این گنبد تا پایان فروردین ماه امسال، عملیات مرمت بخش‌های پایانی این گنبد از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ مرمت ترک‌های پانزدهم و شانزدهم به اتمام رسیده و گنبد عظیم مسجد تاریخی امام(ره) پس از ۹ سال از حصار داربست‌ها خارج شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------