تمدید محدودیت‌های کرونایی در لرستان/ مبادی ورودی دزفول مسدود می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,محدودیت‌های کرونایی در لرستان
وضعیت بحرانی ابتلا به ویروس کرونا در استان لرستان سبب شد تا مسئولان اعمال برخی محدودیت‌ها را برای ۱۰ روز دیگر تمدید کنند.

به گزارش تسنیم، روند صعودی ابتلا به ویروسکرونا در لرستان سبب شده تا این استان به سمت وضعیت بحرانی پیش برود و این در حالیست که متاسفانه برخی از مردم علی‌رغم تاکیدها به رعایت نکات بهداشتی، همچنان بی‌توجه هستند و از طرفی برپایی مراسمات عروسی و عزا سبب شده تا با افزایش آمار بیماران اوضاع بحرانی‌تر شود.

 

در حال حاضر وضعیت بسیاری از شهرستان‌های لرستان قرمز است و در شهرستانی از جمله پلدختر افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 سبب شده تا ظرفیت تنها بیمارستان این شهر تکمیل و بیماران کرونایی در بخش اورژانس بستری شوند.

 

پیش از این وضعیت نامناسب کرونایی استان سبب شد تا مسئولان استان یک سری محدودیت را برای 10 روز اعمال کنند اما با توجه به روند افزایشی این بیماری و جولان کرونا در استان مسئولان در تصمیمی جدید اعلام کردند که این محدودیت ها برای 10 روز دیگر تمدید می‌شود تا شاید اوضاع استان بهتر شود.

 

سید موسی خادمی استاندار لرستان در رابطه با آخرین تصمیمات و مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهارداشت: با توجه به شرایط بحرانی استان، محدودیت‌های جدیدی اعمال و تمام محدودیت‌های قبلی و جدید به مدت 10 روز دیگر تمدید می‌شود.

 

چاپ و نشر آگهی ترحیم ممنوع

وی هر گونه چاپ و نشر آگهی ترحیم را ممنوع اعلام کرد و افزود: اداره ارشاد اسلامی و اصناف باید نسبت به پلمپ واحد‌های متخلف اقدام کنند  از طرفی شهرداری‌ها نیز نسبت باید بنر های ترحیم را در سطح شهر جمع‌آوری کنند.

 

استاندار لرستان برگزاری مراسم عروسی و ترحیم را ممنوع و جرم دانست و گفت: در این رابطه با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، دهیاران و بخشداران نیز باید نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اقدام و در صورت بروز تخلف گزارش ارائه دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه سالن‌های آرایش و زیبایی در مدت اعلام شده تعطیل می‌شوند تصریح کرد: در راستای استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا موضوع امر به معروف و نهی از منکر اقدام مناسبی است که باید ادامه داشته باشد.

 

خادمی به لزوم اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی به مداحان در رابطه با عدم برگزاری مراسم ترحیم تاکید کرد و گفت: کمک‌های مومنانه به اقشار کم درآمد جامعه و آسیب دیده از کرونا ادامه یابد.

 

لزوم توزیع ماسک ارزان قیمت در  ترمینال‌های مسافربری

وی با بیان اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت تهیه و توزیع ماسک را باید در سطح استان اجرایی کند تصریح کرد: در ترمینال‌های مسافربری نیز توزیع ماسک ارزان قیمت توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گیرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در بحث  کاهش ظرفیت مسافران باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کند خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی استان نیز نسبت بازرسی و تعطیلی اماکن پر تجمع اقدام کند.

 

ویبه لزوم ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی توسط شهرداری ها تاکید کرد و اظهارداشت: ادارات آب و فاضلاب شهرستان‌ها نیز در این رابطه با شهرداری‌ها همکاری کنند،مدیران دستگاه های اجرایی نیز ناظران حوزه کاری خود هستند و ضرورت دارد با تخلفات برخورد کنند.

 

خادمی عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا تمام جلسات تعطیل و صرفا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شوند.

 

محدودیت امکانات در مراکز درمانی استان

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز درمانی استان از نظر امکانات و تختICU با محدودیت مواجه‌اند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضرورت دارد.

 

استاندار لرستان یکی دیگر از مصوبات این جلسه را پخش گزارش از وضعیت بیماران کرونایی توسط صدا و سیما اعلام کرد و گفت:صدا و سیمای مرکز استان با کسب رضایت از بیماران نسبت به تهیه و پخش گزارش از وضعیت آنها اقدام کند .

 

وی  تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات ستاد اهتمام داشته باشند و با توجه به اینکه وضعیت کنونی استان بحرانی است از مردم و مسئولان می‌خواهیم هر چه بیشتر نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای کنترل بیماری اقدام کنند.

 

***

 

مبادی ورودی دزفول مسدود می‌شود

مهر نوشت: در روزهای پایانی هفته کاروان‌های تفریحی از شهرستان‌های همجوار وارد اماکن تفریحی دزفول و به ویژه تفرجگاه علی کله می‌شوند که این امر با توجه به وضعیت قرمز شهرستان، خطرآفرین است.

 

سرپرست فرمانداری دزفول سه شنبه ۲۴ تیر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول در سالن جلسات سپاه به مطرح کردن این موضوع در ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: برای مدیریت این مشکل از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه تمام ورودی‌های دزفول مسدود خواهند شد و بوستان علی کله و جاده ساحلی نیز توسط نیروی انتظامی و بسیج با جدیت کنترل خواهند شد.

 

علی فرهمند پور اضافه کرد: تورهای ایست و بازرسی توسط راهور و بسیج در بوستان‌های ساحلی شهرستان به ویژه علی کله مستقر خواهند شد، از هم استانی‌ها تقاضا داریم به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران در این ایام کرونایی از سفر به دزفول خودداری کنند.

 

وی با تاکید بر ممنوعیت پذیرش مسافر و برپایی مراسم از قبیل دورهمی و جشن در باغ ویلاهای دزفول، گفت: ساماندهی باغ ویلاهای شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

سرپرست فرمانداری دزفول به استقبال مردم از دو مرحله رزمایش سفیران سلامت در شهر دزفول و شهر امام (ره) اشاره و عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل‌های مختلف باید توسط دستگاه‌ها و ارگان‌های شهرستان تداوم یابد تا با این امر آمار مبتلایان در شهرستان کاهش یابد.

 

فرهمند پور یادآور شد: بازدید از فروشگاه‌های بزرگ و اماکن پرتردد به منظور نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این هفته نیز انجام خواهد شد. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا آزمون استعدادهای درخشان و تیزهوشان در تاریخ ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد؛ بنابراین مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برای برگزاری این آزمون در شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------