معاون وزارت آموزش و پرورش: مدارس کشور سال آینده بازگشایی خواهند شد



بازگشایی مدارس در شرایط کرونا,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آماده بازگشایی مدارس تحت هر شرایطی هستیم زیرا نگرانی ما سطح سواد دانش آموزان است.

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس ابتدایی در کشور تاکید کرد: آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس کشور در سال آینده تحت هر شرایطی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: تصور اینکه کودکی که شناختی از دنیای مدرسه ندارد از طریق گوشی یا تبلت حروف الفبا را به طور کامل یاد بگیرد غیر قابل قبول است، حتی کشورهایی که در امر آموزش پیشرو هستند، علی رغم اینکه دسترسی‌های خوبی در زمینه‌های فن آورانه از جهت سرعت و پهنای باند دشتند مدارس را در دوره ابتدایی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کردند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما نیز به دلیل دغدغه جدی که راجع به آموزش دانش آموزانمان داشتیم در ستاد ملی کرونا پیشنهاد کردیم و تصویب شد و در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهر که خانواده‌ها نمی‌توانند کمک کننده باشند به صورت محدود توانستیم جریان آموزش را به صورت حضوری برای پایه‌های اول و دوم برگزار کنیم.

 

وی بیان داشت: ما به شدت نگران سطح سواد یک نسل هستیم و کودکانی که امروز کلاس اول هستند اگر پایه سواد ضعیفی داشته باشند بناهای بعدی خوب شکل نخواهد گرفت و ممکن است در آینده آنها تأثیرگذار باشد لذا امیدواریم با ارزیابی صحیح و برنامه‌های مداخله ایی بتوانیم تا حد زیادی نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------