اجرای طرح ترافیک اصفهان مشروط به پایان کرونا



طرح ترافیک اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح ترافیک قرار است جایگزین طرح زوج و فرد کنونی شود ولی زمان اجرای این طرح به وضعیت کرونا بستگی دارد و پس از پایان همه‌گیری طرح اجرا می‌شود.

مسعود بنده‌خدا امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زمان اجرای طرح ترافیک در شهر اصفهان به وضعیت بیماری کرونا بستگی دارد چون‌که هر نوع محدودیت ترافیکی با محدودیت‌های کرونایی تعارض دارد و تا پایان این‌همه گیری طرح را اجرا نمی‌کنیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: سازوکارهای موردنیاز اجرای طرح در هر حال آماده‌سازی است و اطلاعات ساکنان محدوده طرح در حال جمع‌آوری است.

 

وی درباره نحوه جمع آوری اطلاعات ساکنان محدوده طرح توضیح داد: کلیه شهروندانی که در محدوده طرح زوج و فرد کنونی سکونت دارند می‌توانند با مراجعه به سایتtrafficzone.isfahan.ir ثبت‌نام کنند تا در زمان اجرای طرح ترافیک از تخفیف ۸۰ درصدی برای تردد به محدوده بهره‌مند شوند. این تخفیف محدودیتی از نظر تعداد دفعات در هفته ندارد تا این شهروندان دچار مشکل نشوند.

 

بنده‌خدا طرح زوج و فرد را موقتی دانست و توضیح داد: در اکثر مناطقی که این طرح اجرا شده برای شرایط خاص و بحرانی بوده و در درازمدت تأثیر زیادی بر روی کاهش تردد خودروها ندارد و آنچه که در بلندمدت افراد را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش تردد با خودرو شخصی ترغیب می‌کند طرح‌های ترافیک است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: صدور مجوز برای ورود به طرح بر مبنای برآورد از ظرفیت محدوده صورت می‌گیرد تا از این طریق حجم ترافیک را کنترل می‌کنیم و هدف ما درآمدزایی از محل صدور مجوز نیست.

 

وی درباره آینده طرح زوج فرد گفت: ممکن است محدودیت طرح زوج فرد در شرایط اضطراری مانند آلودگی هوا در کنار اجرای طرح ترافیک با مصوب شورای ترافیک استان برقرار شود ولی فعلاً برنامه‌ای برای تعریف محدوده جدیدی برای زوج و فرد نداریم.

 

 بنده خدا پیرامون مشکل تردد در غرب محدوده طرح ترافیک و بزرگراه شهید خرازی اظهار کرد: در قسمتی از بزرگراه شهید خرازی که به‌موازات خیابان شهید بهشتی و آیت‌الله کاشانی است خیابان دوطرفه‌ای نداریم و رینگ دوم و سوم در این محدوده ادغام می‌شوند که باعث به‌وجودآمدن ترافیک سنگین می‌شود ولی برای محدوده غربی طرح انتخاب دیگری هم جز خیابان کاشانی و بهشتی نداریم و تا زمانی که رینگ چهارم در غرب شهر احداث نشود باید با توسعه حمل و نقل عمومی سعی کنیم ترافیک این محدوده را کاهش دهیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان مشکل احداث رینگ حفاظتی در غرب شهر از میدان استقلال تا بزرگراه شهید کاظمی را قرار نداشتن در محدوده شهر اصفهان دانست و گفت: بیشتر اراضی این قسمت از رینگ حفاظتی در شهرهای خمینی‌شهر و درچه قرار دارد که لازم است مسؤولان استان برای حل این مشکل با شهرداری همکاری کنند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------