تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری مشهد



تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری مشهد،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
تعداد زیادی از پیمانکاران طلبکار از شهرداری مشهد مقابل ساختمان این شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش رکنا، صبح امروز حدود صد نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری مشهد، مقابل این نهاد در عرصه میدان شهدا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

معترضان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی، درخواست پرداخت حقوق خود که گاها حدود یک سال است پرداخت نشده را داشتند. آنها همچنین تنها راه حل این مشکلات را گفت‌وگوی مستقیم با شهردار دانستند. 

 

بعد از گذشت حدود یک ساعت و نیم از تجمع، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد میان معترضین آمد و به گفت‌وگو با آنها پرداخت. خلیل الله منبتی نیز نتوانست این پیمانکاران را قانع کند و آنها همچنان درخواست دیدار با شخص شهردار را داشتند. این در حالی بود که از سوی معاون شهردار، بارها اعلام شد که ارجائی اکنون در محل نیست. 

 

منبتی همچنین خطاب به پیمانکاران اعلام کرد که چند نفر به نمایندگی از آنها حاضر شوند تا به اتاق جلسات بروند و به جمع برسند اما این پیشنهاد معاون شهردار نیز مورد قبول پیمانکاران طلبکار قرار نگرفت. 

 

حدود یک ساعت گفت و گو های بین معاون شهردار و پیمانکاران طول کشید که وی اعلام کرد همه به داخل ساختمان بروند و با شهردار به گفت‌وگو بپردازند و به این ترتیب همه پیمانکاران به داخل ساختمان مرکز شهرداری مشهد هدایت شدند. 

 

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در جمع این پیمانکاران گفت: همه می‌دانیم از نیمه دوم سال ٩٩ چه اتفاقاتی در مدیریت شهری افتاد. انتظار نداشته باشید پروژه ای که به ضرر مردم هست را ادامه دهیم، زیرا هیچ مطالعه ای روی آن پروژه انجام نشده است.

 

وی ادامه داد: ما محکم روی معوقات و پروژه هایی که چند برابر بودجه شهرداری کلنگ خورده، ایستاده ایم وگرنه من آخرت خود را بخاطر شهرداری خراب نخواهم کرد و عطای این کار را به لقایش خواهم بخشید. 

 

شهردار مشهد افزود: نه ما بدون شما می‌توانیم ادامه دهیم و نه شما می‌توانید بدون شهرداری ادامه دهید. پس باید دست در دست هم مشکلات را پیش ببریم تا به راه حل برسیم.

 

ارجائی اظهار داشت: همانطور که گفتیم همه موارد شهرداری را شفاف سازی می کنیم و منطقه ١١ را تا اردیبهشت هوشمند می سازیم، حتما همه کارها را انجام می دهیم. شما به همه مشکلات واقف هستین.

 

وی در خصوص کمیسیون ماده ٢۴ گفت: وقتی بعد از کلنگ زنی، سه ماه بعد از شروع پروژه دفترچه محاسبات به پیمانکار ارائه می شود قطعا به مشکلات زیادی بر می‌خورد. اگر در دوره شهردار بودن بنده چنین مشکلاتی پیش آمد شما هرچه دلتان خواست بگویید.

 

وی در پایان گفت: من و شما میراث دار ناخواسته ای هستیم که باید دست در دست هم دهیم تا مشکلات حل شود. تاکنون مدت برا باهمدیگر گیش آمده ایم و باید مدتی دیگر را نیز تحمل کنیم.

 

پیمانکاران نیز در این دیدار از کمیسیون ماده ٢۴ گلایه داشتند و معتقد بودند که این کمیسون گریبانگیر آنها شده، در حدی که بسیاری از پیمانکاران از ترس طلبکاران خود شب به خانه نمی روند. 

 

همچنین این پیمانکاران گفتند: شهرداری می تواند چند ماه حقوق پرسنل خود را پرداخت نکند اما از آن محل بدهی خود را تسویه کند، زیرا این پرداخت بدهی از ساخت حسینیه برای آنها و  مردم مهم تر است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------