متهم پرونده شهرداری شهریار: رشوه نگرفتم قرض گرفتم



متهم پرونده شهرداری شهریار،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به تخلفات شهرداری شهریار به ریاست قاضی بابایی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش قوه قضاییه، قاضی بابایی در ابتدای جلسه دادگاه خطاب به متهمان پرونده مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری را متذکر شد و از متهم ا. م خواست در جایگاه قرار گیرد.

 

این متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات از وکیل خود خواست تا به دفاع از او بپردازد. حمید ابراهیم‌زاده وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد اقرارها و اعترافاتی که موکلش داشته درست نیست.

 

این وکیل با بیان اینکه کیفرخواست دارای ایراداتی است، نسبت به افرادی که به‌عنوان گواه معرفی‌شده‌اند انتقاداتی مطرح کرد و از نحوه مواجهه حضوری این افراد با موکلش ایراداتی گرفت و از دادگاه تقاضا کرد تا مواجهه حضوری در حضور قاضی بابایی انجام گیرد.

 

در ادامه این جلسه دادگاه متهم م. ف در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات مطرح‌شده، مدعی شد: من رشوه‌ای دریافت نکردم و ا. م اقرار داشته است مبلغ ۷۰ میلیون تومان را به‌عنوان قرض به اینجانب داده است.

 

این متهم با بیان اینکه مبلغ گرفته‌شده در مقابل دوربین مداربسته بوده است و من این کار را با اشراف به وجود دوربین مداربسته انجام داده‌ام، مدعی شد: این مبلغ به‌عنوان قرض از ا. م گرفته شده است.

 

این جمله متهم با واکنش قاضی بابایی همراه شد.

 

قاضی بابایی خطاب به متهم گفت: چرا این مبلغ را گرفته‌اید؟ چرا در محل کار خود این مبلغ را دریافت کرده‌اید و چرا آن را به دلار دریافت کرده‌اید که متهم پاسخ داد: این دلارها را به‌عنوان قرض و بنا به سلیقه او دریافت کردم.

 

قاضی بابایی از متهم ک. ر خواست در جایگاه قرار گیرد.

 

این متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات مطرح‌شده در کیفرخواست و گفت اقرارهای خود را قبول ندارد.

 

متهم ر در ادامه اتهام پرداخت رشوه به آقای ر به‌صورت واسطه به آقای الف را رد کرد و گفت: من با آقای ر از گذشته مراوده مالی داشتم و موضوع رشوه را نمی‌پذیرم.

 

این متهم همچنین اتهام جعل را رد کرد.

 

در ادامه جلسه دادگاه روح‌الله غلامی وکیل متهم ر در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد اعداد مندرج در کیفرخواست باهم هم‌خوانی ندارد.

 

این وکیل با ادعای اینکه بازداشت موکلش غیرقانونی بوده است، اضافه کرد: اقرارها و اعتراف‌هایی که از سوی موکل اینجانب گرفته‌شده را نمی‌توان به‌عنوان ادله در دادگاه پذیرفت.

 

در ادامه این جلسه دادگاه م. ع در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات مطرح‌شده در کیفرخواست، گفت: من رشوه‌ای دریافت نکردم اگر رشوه‌ای دریافت کردم چگونه و کجا آن مبلغ را گرفته‌ام.

 

این متهم از دادستان شهریار تشکر کرد که بعلت بیماری وی را به زندان اعزام نکرده است.

 

وی مدعی شد: هیچ عمل خلاف قانونی را انجام نداده است.

 

دادستان شهریار با کسب اجازه از قاضی، در جایگاه قرار گرفته و در واکنش به اظهارات متهم گفت: آقای ع اقرار کرده است قرارداد مشارکت در ساخت‌وساز املاک واقع در کوچه اوستا با آقای ر، سهم وی ۴۵ درصد و سهم آقای ر ۵۵ درصد بوده است. علت ۵ درصد افزایش به لحاظ قراردادن امتیاز به آقای الف، بابت الحاق املاک مزبور به بافت شهرداری بوده است.

 

قاضی از متهم پرسید این اقرار را قبول دارید که متهم پاسخ منفی داد.

 

در پایان این جلسه رسیدگی، قاضی بابایی جلسه بعدی دادگاه را سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------