حضور پلنگ ایرانی در کوه سعدی ‌کرمان



پلنگ ایرانی در کوه سعدی ‌کرمان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
یک قلاده پلنگ ایرانی برای اولین بار در منطقه حفاظت شده کوه سعدی استان کرمان توسط محیط‌بان سیدمهدی مکی آبادی مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش تسنیم به نقل از ‌اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمان، با تلاش محیط‌بانان سختکوش و زحمتکش استان کرمان برای نخستین بار حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سعدی در مجاورت شهر کرمان ثبت و تصویربرداری شد.

 

داریوش غفاری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن ابراز خرسندی از ثبت این رکورد اظهار داشت: در مورخ دوازدهم تیرماه 1401 مقارن با ساعت 6 صبح، سیدمهدی مکی‌آبادی محیط‌بان شهرستان کرمان موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ نر ایرانی در‌ مجاورت آبشخور جانمایی شده در منطقه حفاظت‌شده سعدی شد.

 

وی با اشاره به تصویربرداری مستقیم از نخستین حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سعدی افزود: علاوه بر ارزش ذاتی و  اکولوژیکی این گونه ارزشمند،  ثبت حضور این گونه بیانگر تلاش صادقانه محیط‌بانان و اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای کاهش تعارضات جوامع محلی با زیستگاه‌ها، برنامه‌های مقابله و کاهش اثرات خشکسالی و افزایش قابل توجه جمعیت علف‌خواران طی سال‌های اخیر در این منطقه است.

 

غفاری تصریح کرد‌: در صورت تامین تجهیزات کافی از جمله دوربین‌های تله‌ای که هم‌اکنون یکی از نیازهای اساسی استان است، امیدواریم که بتوانیم در آینده شاهد ثبت رکوردهای جدید  حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------