کارشناس مرمت اصفهان: می‌‌خواستند کف عمارت تاریخی رکیب‌خانه را سرامیک کنند!



عمارت تاریخی رکیب‌خانه،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
محسن افشار، یکی از کارشناسان مرمت اصفهان گفت: می‌‌خواستند کف عمارت تاریخی رکیب‌خانه را سرامیک کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بعد از انتشار خبر آسفالت پل تاریخی شهرستان در اصفهان روزنامه دنیای اقتصاد به سراغ مسئولان و کارشناسان رفته و این موضوع را پیگیری کرده است. 

 

نظرات کارشناسان و مسئولان را در ادامه می‌خوانید:

شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: ما پل را آسفالت نکردیم. ایزوگام هم نکردیم. ما بتن‌های ۵۰ سال پیش پل را که در مرمتی اشتباه به آن صورت درآمده بود را برداشتیم و آن را به روش قدیمی قیرگونی کردیم. بتن‌ها را با شرایط سختی لایه‌به‌لایه برداشتیم تا با قیرگونی نازک زیرسازی را انجام دهیم و پس از آن عرشه پل شهرستان را با سنگ‌فرش بپوشانیم.

 

مرتضی فرشته‌نژاد، کارشناس پیشکسوت مرمت اصفهان گفت: من خودم ۵۰ سال پیش پل را مرمت کردم! از هیچ بتنی استفاده نکردم. کسانی که می‌گویند آنجا بتن بوده اشتباه می‌کنند. مساله این است که آنها پل قدیمی را با روش نادرست قیرگونی کردند. روش قیرگونی به هیچ عنوان قدیمی نیست. 

 

محسن افشار، یکی دیگر از کارشناسان مرمت اصفهان نیز گفت: واقعیت این است که همین شورای فنی مجوز مرمت مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی را داده و این مساجد را به این روز انداخته است. اینها حتی می‌خواستند کف عمارت رکیب‌خانه را سرامیک کنند! به نظر شما خیلی از اتفاقات و آسیب‌ها و تخریب‌ها در اصفهان از کجا می‌آید؟

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------