قایق حامل معصومه ابتکار در هورالعظیم واژگون شد



اخبار,اخبار اجتماعی, هیات اعزامی دولت به خوزستان

یکی از قایق‌های حامل هیات اعزامی دولت به خوزستان برای پیگیری اقدامات مقابله با گرد و غبار به ریاست معصومه ابتکار، در تالاب هورالعظیم واژگون شد که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و حال معصومه ابتکار نیز خوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، این هیات صبح امروز پس از ورود به اهواز بلافاصله برای بازدید از کانون های شناسایی شده گرد و غبار طی ماه‌های اخیر، عازم منطقه غرب استان و سپس بازدید از هورالعظیم شد.

تالاب هورالعظیم به دنبال مصوبه بهمن‌ماه دولت یازدهم برای مقابله با گرد و غبار، شاهد حذف موانع ورود آب بوده و هیات اعزامی خواستار بازدید از مناطقی شد که آبگیری در آن صورت گرفته است اما یکی از قایق‌هایی که حامل 9 نفر از اعضای هیات اعزامی بود، کمی پس از حرکت به داخل آب واژگون شد که خوشبختانه کسی آسیب ندید و همه سرنشینان از جمله معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سالم به ساحل برگشتند.

معاونین وزرای نفت، کشور، نیرو، بهداشت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس سازمان هواشناسی در این سفر همراه هیات هستند.

در حال حاضر هیات به اهواز بازگشته و جلسه کمیته ملی گرد و غبار با حضور استاندار در استانداری تشکیل شده است.

در ادامه برنامه‌های امروز سفر یکروزه ابتکار به خوزستان، شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، کارگروه کاهش آلودگی هوای خوزستان و نشست با اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه‌ها، نمایندگان سمن‌ها و HSE استان خوزستان برگزار خواهد شد.

 

اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------