دهیاری که چادرهای سیل زدگان خوزستان را برداشته بود بازداشت شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: یکی از دهیاران دشت آزادگان به دلیل دریافت 200 تخته چادر و توزیع نکردن آن بین سیل زدگان بازداشت شد.

شهاب رزمی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: 2 گزارش از مناطقی که در معرض سیلاب نبوده اما اقدام به دریافت اقلام مورد نیاز سیل زدگان کرده بودند، دریافت شد که یکی از آنها مربوط به یک دهیار در دشت آزادگان بوده و بنا بر همین گزارش، 200 تخته چادر که توسط وی نگهداری شده و توزیع نشده بود، ضبط شد.

 

وی افزود: در مورد گزارش دوم نیز یکی از بخشداران شهرستان ها اقدام به دریافت 200 تخته چادر، 200 تخته پتو و سه هزار قوطی کنسرو کرده بود که به محض دریافت گزارش، تذکر داده و اقلام بازگردانده شد.

 

رزمی اضافه کرد: مقرر شده بود که مسئولیت اقلام مورد نیاز روستاهای سیل زده برای توزیع به دهیاران واگذار شود، زیرا این افراد آشنایی بیشتری به منطقه دارند.

 

وی گزارش تخلف در مناطق سیل زده را بسیار اندک دانست و گفت: در بررسی ها و گزارش های روزانه از ستاد پشتیبانی، اداره کل روستایی استانداری و هلال احمر نحوه توزیع شده اقلام رصد و پایش می شود و تا کنون گزارش خاصی از تخلف در این مورد نداشتیم.

 

به گفته وی وضعیت بهداشتی و معیشتی و رفاهی در اردوگاه های سیل زدگان نیز به طور منظم پایش و بررسی می شود.

 

در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از 114 روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از 170 هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.

 

به گفته وزیر کشور، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------