کامبوج زباله‌های آمریکا و کانادا را باز می‌گرداند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دولت کامبوج با توقیف 1600 تن زباله که توسط 83 کشتی به این کشور ارسال شده بود، دستور بازگردانده شدن این زباله‌ها به کشورهای مبدأ را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کامبوج از پذیرفتن کشتی زباله‌هایی که از سوی شرکت‌های فرآوری غربی به این کشور ارسال شده بود، خودداری کرد.

 

مقامات کامبوجی اعلام کردند که آنها 1600 تن زباله را به مبدا خود که آمریکا و کانادا بوده باز می‌گردانند.

 

«نث فیاکترا» وزیر محیط زیست کامبوج روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مجموع 83 کشتی حاوی زباله‌های پلاستیکی در بندر «سهانوکویل» در جنوب غرب این کشور پیدا شده است.

 

این کانتینرها توسط مقامات اجرایی و گمرک کامبوج بازگشایی شد و محتوای آن را محصولات قابل بازیافت و نه زباله‌ پلاستیکی شناسایی کردند.

 

وزارت محیط زیست کامبوج در حال بررسی چگونگی رسیدن این کانتینرها به کامبوج و اینکه  چه شرکت‌هایی پشت واردات آنها به این کشور بوده‌اند، است.

 

همچنین دولت کامبوج روند بازگرداندن این زباله‌ها به کانادا و آمریکا را آغاز کرده است.

 

 فیاکترا گفت: «کامبوج سطل زباله کشورهای خارجی و جایی که آنها زباله‌های الکترونیکی تاریخ مصرف گذشته را به آنجا ارسال کنند نیست. همچنین دولت کامبوج با واردات هرگونه زباله‌های پلاستیکی و روان کننده به این کشور مخالف است.»

 

این آخرین مورد از بحران زباله‌های جهانی است. طی ماه‌های اخیر کشتی‌های متعددی زباله‌های الکترونیکی و پلاستیکی را از کشورهای غربی به سوی جنوب غربی آسیا حمل کرده‌اند.

 

سال گذشته چین واردات هرگونه زباله‌های پلاستیکی را با هدف پاکسازی محیط زیست خود ممنوع کرد. پس از این تصمیم چین، زنجیره ارسال زباله‌ها با مشکل مواجه شده و واسطه‌ها به دنبال مکان‌هایی دیگر برای زباله‌های کشورهای غربی نظیر مالزی یا فیلیپین گشتند.

 

ماه گذشته و پس از گذشت ۶ سال از ارسال ۱۵۰۰ تن زباله به فیلیپین توسط کانادا و منازعه میان دو کشور بر سر این اقدام، «مانیل» سرانجام این ۶۹ کانتینر ضایعات را به «اتاوا» بازگرداند. 

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------