ادامه بارش‌ها در بیشتر نقاط کشور و هشدار وزش بادهای شدید/جاده چالوس از امروز تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود



سازمان هواشناسی,اخبار امروز,اخبار جدید
سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در ۲۵ استان نسبت به وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر و خسارت‌های ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان خبر داد و اعلام کرد: بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

 

این سازمان همچنین برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز ،تهران، گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

 

بر اساس این گزارش، شدت بارش‌ ها امروز در جنوب آذربایجانهای غربی و شرقی و غرب کردستان خواهد بود. همچنین فردا (پنجشنبه) استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر و سایر نقاط کشور نیز با بارش باران خواهند داشت.

 

شدت بارش ها فردا مربوط به استانهای کردستان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران است و بارش ها در غرب کشور نیز همراه با رعد و برق خواهد بود.

 

روز جمعه در شرق سواحل خزر، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

 

به پیش بینی سازمان هوا شناسی این سامانه بارشی عصر جمعه از شمال شرق کشور خارج و روز شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام را شاهد خواهیم بود.

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در ۲ روز آینده نیز در مناطقی از جنوب غرب و غرب، مرکز و شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید و گرد و غبار را پیش بینی می کنیم.

 

بر اساس این گزارش،‌ طی این روزها، بخش‌ های غربی و مرکزی خلیج فارس و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

 

این گزارش می افزاید: تهران امروز گاهی وزش باد شدید همراه با رگبار باران و احتمال رعد و برق را خواهد داشت، حداکثر دمای امروز پایتخت به ۲۵ درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح تهران به ۱۵ درجه بالای صفر می رسد.

 

هواشناسی برای دو روز آینده دربرخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق، و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی کرد.

 

بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس نیز مواج گزارش شده است.

 

تشدید فعالیت سامانه، ‌موجب آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد خواهد شد.

 

نا بر اعلام سازمان هوا شناسی، از اواخر هفته جاری تا اول هفته آینده  نیز با ورود سامانه جدید که اواخر وقت دیروز (سه شنبه) ‌ وارد کشور شده و تا پایان وقت روز شنبه ۷ فروردین فعال است، شاهد وزش باد شدید (با سرعت متوسط ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت)، وزش باد لحظه ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی رخ خواهیم بود.

 

این سامانه روز پنج‌شنبه ۵ فروردین نیز آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان  را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

سامانه جدید بارشی، روز جمعه ۶ فروردین نیز در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب خراسان رضوی، جنوب قم، مرکزی و روز شنبه ۷ فروردین اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی  و جنوب قم فعال خواهد بود.

  

ترافیک سنگین در جاده چالوس

مرکز مدیریت راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا سیاه بیشه در بیشتر مقاطع و تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) خبر داد.

جاده چالوس,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب سازمان راهداری سراسر کشور طی شبانه‌روز گذشته تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل افزایش ۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

 

سهم وسایل نقلیه سنگین از ترددها در بازه ذکر شده ۷.۴ درصد و اوج تردد بین ساعت ۱۸ تا ۱۹ بوده است. همچنین کمترین تردد بین ساعت ۴ تا ۵ بامداد صورت گرفته است.

 

هم اکنون در برخی محورهای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران و مازندران بارش باران گزارش شده است.

 

جاده چالوس از امروز تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود

سرهنگ نورالله خادم، افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و بارندگی و احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در جاده چالوس، این جاده از ساعت ۱۱ امروز تا اطلاع ثانوی به منظور حفظ ایمنی تردد و پیشگیری از وقوع حادثه مسدود می‌شود.

 

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی آزادراه تهران - شمال از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۴ فروردین از مبادی ورودی بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان کاملاً بسته می‌شود.

 

خادم گفت: مسیر جایگزین در نظر گرفته شده، جاده هراز و فیروزکوه است.

 

محور کندوان مسدود می شود/ ترافیک پرحجم است

سرهنگ علیرضا قدمی در گفتگو با مهر بابیان اینکه وضعیت تردد در کندوان مسیر جنوب به شمال محدوده تونل کندوان، پل زنگوله و هزارچم، پرحجم و نیمه سنگین است، وضعیت تردد در دیگر محورهای استان را عادی و روان بیان کرد.

 

وی با اظهار اینکه از نظر جوی وضعیت هوای استان ابری است، عنوان کرد به دلیل پیش بینی وزش شدید طوفان و احتمال ریزش سنگ، محور کندوان از ساعت ۱۱ صبح مسدود می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در صورت گسترش شرایط جوی، محور هراز نیز مسدود خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------