جزئیات اعمال تغییرات جدید در لایحه رتبه‌بندی معلمان | بازنشسته‌ها هم مشمول رتبه‌بندی‌ می‌شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیات تغییرات اعمال‌شده در لایحه رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی و در حاشیه نشست علنی امروز مجلس گفت: امروز بعد از سال‌ها تلاش اولویت بررسی طرح رتبه بندی معلمان و در صحن قرار گرفتن آن رای آورد. ۱۰ سال است که لایحه رتبه بندی معلمان در اسنادی مثل سند تحول آموزش و پرورش پیش بینی شده ولی تاکنون اجرایی نشده است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: یکی از افتخارات مجلس و کمیسیون آموزش این است که توانست با همکاری دولت قبل این لایحه را دولت به مجلس تقدیم کند و کمیسیون ۳ شیفته این طرح را بررسی کرد .

 

منادی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون بررسی شد و تغییراتی در لایحه دولت داده شد ، خاطر نشان کرد: دولت در لایحه خود کارمندان را در نظر نگرفته بود و طرح کلا ۵۰۳ هزار نفر را شامل می‌شد. کمیسیون این مسئله را تغییر داد و بر این اساس معلمی که مامور به کار در بخش اداری هست نیز مشمول رتبه بندی می‌شود؛ زیرا این افراد هم معلم محسوب می‌شوند.  

 

وی افزود: همچنین رتبه بندی را شامل  بازنشسته‌ها نیز کردیم و افرادی که شهریور ماه امسال یعنی ۱۴۰۰ بازنشسته شوند نیز مشمول بازنشستگی می‌شوند. در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس، معلمان ۸۰ درصد هم تراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

 

این نماینده مجلس افزود: در این لایحه معلمان در ۵ گروه؛ معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم رتبه بندی می‌شوند. معلمان در هر رتبه به ازای ارتقا رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد به حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمرشان افزوده می‌شود.  اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد ۲۵ درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد ۲۰ درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد.  بار مالی لایحه رتبه بندی حداکثر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه هدفمان از رتبه بندی افزایش جایگاه و شان معلم است و در مرحله بعد معیشت را در نظر گرفته ایم خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند که طرح ما فقط به دنبال افزایش حقوق است. خیر،بلکه هر معلم با رتبه‌ای که دارد حقوق می‌گیرد. تلاش می‌کنیم از اول مهر امسال طرح رتبه بندی معلمان اجرا شود.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------