توضیحات زاکانی درباره اخذ عوارض از قبرها: اشتباه بود، پاک شد



 شهردار تهران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
شهردار تهران درباره مساله اخذ عوارض از قبور توضیح داد و آن را مربوط به قبور عمومی ندانست. 

به گزارش ایسنا، علی رضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره موضوع دریافت عوارض از قبور، اظهار کرد: اصلا موضوع مربوط به آرامگاه های خانوادگی است که از سابق رسم بوده که در ازای ارایه خدمات، سالانه پولی از آنها گرفته می‌شد. این طرح مربوط به قبور عمومی نیست.

 

وی ادامه داد: چنین سرفصلی در چارچوبی که وزارت کشور اعلام کرده وجود ندارد که بخواهیم عوارض بگیریم. این موضوع را دوستان بهشت زهرا اشتباها در پیش نویس لوایح خود فرستاده بودند که من از آن هم اطلاعی نداشتم که این موضوع مربوط به آرامگاه‌هاست نه قبور. وقتی به من گفتند، من گفتم این موضوع را حذف کنند چون خلاف قانون است. این مساله سابقه نداشته و در آینده هم قرار نیست این عوارض گرفته شود. بعد مسائلی را در رسانه‌ها گفتند که جفا بود.

 

زاکانی افزود: دریافت عوارض فقط از آرامگاه‌های خانوادگی در ازای ارائه خدمات در طول سال انجام شده است.

 

وی در ادامه درباره طرح‌های در دست اجرا و افتتاح در تهران به مناسبت دهه فجر، گفت: ما طرح‌های خود را شروع کرده‌ایم. دیروز ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسکن شروع شد و کلنگ خورد. هشتاد درصد پروژه ها تمام شده و ۲۰ درصد پروژه ها شروع شده است.تا الان ساخت حدود ۴۰ هزار واحد را شروع کرده‌ایم و این بزرگ‌ترین نهضت مسکن سازی در تهران است.

 

این تعهد ماست که سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را تحویل دهیم. این وعده ما پرباجاست که هر روز یک طرح را در تهران افتتاح کنیم این وعده انجام می شود به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------