ابتکار: وظایف دولت و قوه‌قضاییه در لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» مشخص شده است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ابتکار
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت و قوه قضاییه وظایفی نسبت به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان دارند که به صورت جداگانه مشخص شده است. 

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین لوایحی است که دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی داده است.

 

وی ادامه داد: این لایحه، لایحه‌ای قضایی است که با حمایت و همراهی قوه قضائیه تهیه شده است؛ لایحه‌ای بسیار جامع است و همه سطوح فرهنگی – اجتماعی – فقهی و حقوقی در این موضوع دیده شده است.

 

ابتکار گفت: خوشبختانه کلیات این طرح در مجلس شورای اسلامی بعد از سال‌ها تایید شد و دولت هم چند وقت پیش تقاضایی برای اولویت این لایحه کرده بود که مجلس شورای اسلامی به این تقاضا توجه کرده بود.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: هفت ماده از این لایحه تصویب شده و بسیار لایحه مهمی است، چرا که ابعاد مختلف آزار و اذیت‌هایی که به کودکان وارد می‌شود را در نظر می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: قوه قضاییه در این لایحه مسئولیت‌هایی دارد باید دفاتری برای حمایت از کودکان و نوجوانان ایجاد کنند. همین طور دولت هم تکالیفی در این زمینه دارد. دستگاه‌های دولتی مثل سازمان بهزیستی، وزارت دادگستری، وزارت کشور، بهداشت و آموزش و پرورش وظایف‌شان مشخص شده است.

 

ابتکار خاطر نشان کرد: جنبه کیفری و عمومی این لایحه هم در نظر گرفته شده است.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: اگر انسجام خود را حفظ کنیم پیروز خواهیم شد. جدیت دولت این است که برنامه‌های خود را به گونه‌ای به پیش ببرد که کمترین آسیب به ملت وارد شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------