بفرمایید خرچنگ یک میلیون تومانی | هشت‌پا کیلویی ۳۳۰ هزار تومان



 غذاهای دریایی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«خرچنگ»، «هشت‌پا» و «کالاماری» اینها اسامی غذاهای دریایی است که کمتر کسی جرات امتحان کردن آنها را دارد. غذاهای لاکچری که به محض دیدن یک «هشت پا» یا «خرچنگ» از نزدیک شاید حالتان بد شود و تصور کنید چطور برخی امثال این غذاهای دریایی را می‌خورند؟! خوردنی‌هایی که قبل از امتحان کردن آنها باید از موجودی حسابتان اطمینان پیدا کنید.

 

در پایتخت هم می‌توانید به خرچنگ لابستر و هشت‌پا دسترسی پیدا کنید اما به نگاهی به صفحات عرضه آبزیان در فضای مجازی می‌توانید آبزی مورد علاقه خود را سفارش دهید تا از بندرعباس و بوشهر آن را برایتان بفرستند یا به رستوران‌های عرضه‌کننده این خوراک در محدوده شمال یا غرب تهران مراجعه کنید.

 

 غذاهای دریایی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

لابستر شاخکدار کیلویی ۵۹۰ هزار تومان

با استناد به صفحات مجازی عرضه آبزیان، در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم «خرچنگ لابستر کله پهن» ۳۹۰ هزارتومان یعنی چیزی حدود ۵ عدد و هر کیلو «خرچنگ لابستر شاخکدار» ۵۹۰ هزار تومان است که این قیمت برای یک تا ۳ عدد خرچنگ اختصاص می‌یابد.

 

البته این روزها برخی از شهروندان علاقه‌مند به این قبیل موادغذایی، «هشت پا» را هم در سبد غذاهای دریایی خود گنجانده‌اند که قیمت هر کیلوگرم این آبزی ۳۳۰هزار تومان است.

 

 غذاهای دریایی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

سرو در رستوران‌های شمال شهر تهران

در حال حاضر این غذای لاکچری و گران‌قیمت در کنار انواع غذاهای دریایی از جمله خرچنگ لابستر در برخی از رستوران‌های شمال شهر سرو می‌شود و این درحالی است که عده‌ای از مراجع دینی گوشت خرچنگ را به دلیل نداشتن پولک حرام دانسته‌اند. با این حال در بعضی از رستوران‌های شمال شهر تهران، قیمت یک پرس خرچنگ لابستر با دورچین سبزیجات برای فرد بیش از یک میلیون آب می‌خورد.

 

البته براساس صحبت‌های صاحب رستورانی در محدوده غرب تهران تا چند ماه گذشته لابستر با قیمت ۷۶۲ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شده که حالا با افزایش نرخ تورم قیمت خرچنگ لابستر هم دستخوش تغییر شده است. با نگاهی به قیمت لابستر در رستوران‌ها کاملا متوجه می‌شوید سفارش خرچنگ از بوشهر ‌بندرعباس با احتساب هزینه بار بسیار با صرفه‌تر از هزینه خوردن آن در رستوران است.

 

 غذاهای دریایی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

همشهری آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------