آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

کاهش ۱۰ درجه ای دما /جوی آرام ، پایدار در بیشتر مناطق کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
یک کارشناس هواشناسی گفت : بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی تا سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور­جوی نسبتا آرام ، پایدار و تقریباً بدون بارندگی را پیش بینی می کنیم . 

به گزارش مهر، معصومه احمدی  با بیان این که بر این اساس با توجه به سکون و پایداری هوا انتظار داریم که در کلانشهرها و شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران، اراک، قم و همینطور اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آسمان غبارآلود را داشته باشیم گفت : اما شرایط بارندگی تنها در بخش‌هایی از شمال غرب و سواحل دریای خزر از جمله نواحی شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل و گیلان وجود دارد.

 

کارشناس هواشناسی افزود : بر این اساس در این مناطق بارش خفیف باران و در نواحی سردسیر بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم و­در شرایط دمایی ­نوسانات خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنیم و تنها افت دما در بخش‌های شمالی کشور را خواهیم داشت.

 

وی گفت : افزایش سرعت وزش باد، باعث باز شدن آب های خلیج فارس می‌شود و در­روزهای میانی هفته آینده­، سامانه بارشی وارد بخش‌های غربی و شمال غربی خواهد شد.

 

احمدی افزود : امروز آسمان تهران صاف، همراه با غبار است و دما در گرم ترین ساعت روز به حدود ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

به گزارش مهر، بر اساس نقشه های هواشناسی در استان‌های واقع در سواحل خزر و شمال غرب کشور دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می یابد. همچنین فردا (جمعه‌) ۲۳ آذر ماه با نفوذ هوای سرد شمالی روی سواحل جنوبی دریای خزر و شمال غرب کشور، برای استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دمای هفت تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز و به تدریج اوایل فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، البرز و شمال تهران ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

امروز و فردا (پنجشنبه‌ و جمعه‌) ۲۲ و ۲۳ آذر ماه نواحی مرکزی و غربی دریای خزر مواج خواهد بود.

 

 فردا (جمعه‌ ۲۳ آذر ماه) تهران کمی ابری،  افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۵ و سه درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین شرایط جوی تهران در روز شنبه (۲۴ آذر ماه) صاف، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و چهار درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------