جزئیات برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش ویژه اصناف برای شب عید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نمایشگاه‌های بهاره
رئیس اتاق اصناف ایران جزئیات برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش ویژه در روزهای پایانی سال را تشریح کرد و گفت: کالاهای دارای قیمت مصوب،‌افزایش قیمت نخواهند داشت و دلیلی برای افزایش قیمت سایر کالاها هم وجود ندارد. 

به گزارش تسنیم، سعید ممبینی در حاشیه جلسه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌های کشور برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌ریزی وزارت صمت و اتاق اصناف برای بازار شب عید اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته، اصناف ایران در تنظیم بازار شب عید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مشارکت دارند و برنامه‌ریزی‌ها در دو بخش «فروش فوق‌العاده در بازار اصناف» و همچنین «فروش فوق‌العاده در نمایشگاه‌ها» انجام گرفته است.

 

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دستورالعمل وزارت صمت در دو بخش مذکور از سوی اتاق‌های اصناف مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: با توجه به تاکیدات انجام گرفته درخصوص تامین کالاها، مقرر شد کالاهای اساسی که تامین آنها در دست دولت است نیز در نمایشگاه‌ها عرضه شود و محل ویژه‌ای برای عرضه این کالاهای اساسی در نمایشگاه‌ها تدارک دیده شود.

 

ممبینی ادامه داد: همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه‌ها وزارت صمت و بازرسی اصناف برای مقابله با هرگونه گرانفروشی اقداماتشان را تشدید خواهند کرد.

 

به گفته ممبینی برگزاری نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف به استانداری‌ها واگذار شده و تا این لحظه همه استان‌ها از جمله تهران برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اعلام آمادگی کرده‌اند و در تهران نیز این نمایشگاه‌ها در 3 نقطه برگزار خواهد شد.

 

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که آیا قیمت‌ها در بازار شب عید روند صعودی خواهند داشت یا خیر گفت: کالاهایی که دارای قیمت مصوب هستند افزایش قیمت نخواهند داشت و برای سایر کالاها هم دلیلی برای بالا رفتن قیمت وجود ندارد.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بالا بودن قیمت از جمله کالاهای اساسی که دارای قیمت مصوب نیز هستند و هم اکنون در سطح بازار با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌شوند تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده مقرر شده تا در نمایشگاه‌های بهاره کالاهای اساسی از ذخایر شرکت پشتیبانی تامین و در اختیار مصرف‌کنندگان با قیمت مصوب قرار گیرد.

 

ممبینی در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های بهاره و انتقادات نسبت به پایین بودن کیفیت این محصولات عرضه شده در این نمایشگاه‌ها گفت: مقرر شده تا نمونه‌های کالاهایی که قرار است در این نمایشگاه‌ها عرضه شوند برای بررسی ارسال شوند و پس از تایید، این نمونه‌ها پلمپ شده و در نمایشگاه‌ها قرار می‌گیرند تا کالاهای عرضه شده با نمونه‌های بررسی شده از نظر کیفیت مطابقت لازم را داشته باشد.

 

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که چه زمانی نمایشگاه‌های بهاره برپا خواهد شد گفت: با توجه به اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف، متفاوت است، مقرر شده تا این نمایشگاه‌ها در نیمه دوم اسفند برگزار شوند و تا قبل از 25 اسفندماه باید به کار خود خاتمه دهند.

 

ممبینی در پایان در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره میزان تخلفات و جرائم صورت گرفته از سوی اصناف در سال جاری نیز گفت: بر اساس آمارها، میزان جرائم ارتکابی از سوی اصناف در سال 97 نسبت به سال گذشته حجم بیشتری داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------