احتمال ورود خوزستان به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حمله ملخ‌ها
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس آخرین گزارش فائو، کشور کویت در بحث حمله ملخ‌ها در وضعیت زرد قرار دارد و با توجه به اینکه این کشور در همسایگی عراق و خوزستان قرار دارد، احتمال دارد تا وضعیت زرد شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را تحت پوشش قرار دهد. 

محمد قاسمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۷ ریزش ملخ از منطقه هندیجان در خوزستان آغاز شد.

 

وی افزود: بلافاصله پس از آغاز این مساله در استان سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل یک تیم مبارزه با ملخ کرد. این تیم شامل ۱۲۷ اکیپ ردیابی و ۱۷ گروه سمپاشی است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تا کنون در حدود ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان عملیات سمپاشی علیه ملخ انجام گرفته است که بخشی از این سطح در اراضی کشاورزی استان بوشهر بوده است.

 

قاسمی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر پوره‌های ۱ و ۲ و همچنین ملخ بالغ در حال تخم‌ریزی و جفت‌گیری در شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر و بهبهان وجود دارد اما عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت با روش‌های مختلف در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: تا کنون در سطح ۵۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، عملیات پایش انجام گرفته است که خوشبختانه به جز در ۳ شهرستان عنوان شده آلودگی به ملخ در دیگر مناطق استان تا کنون مشاهده نشده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: براساس آخرین گزارش فائو، کشور کویت در بحث حمله ملخ‌ها در وضعیت زرد قرار دارد و با توجه به اینکه این کشور در همسایگی عراق و خوزستان قرار دارد، احتمال دارد تا وضعیت زرد شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را تحت پوشش قرار دهد.

 

قاسمی نژاد گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در صورت ورود به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها، نسبت به سمپاشی نقاط موردنظر اقدام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------