رایگان شدن هزینه روادید عراق به معنای لغو روادید نیست/ جزییات کاهش هزینه‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,روادید عراق
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: رایگان شدن صدور ویزای زائران عتبات؛ کاهش ۲۰ درصدی هزینه سفر زمینی و ۱۵ درصدی هزینه سفر هوایی و همچنین افزایش تعداد زائران را به دنبال داشته است.

 به گزارش مهر،مرتضی آقایی در مورد صدور ویزای رایگان برای زائران عتبات عالیات عراق ادامه داد: ۴۸۶ هزار تومان مبلغی بود که برای صدور ویزا از زائران دریافت می‌شد که با رایگان شدن آن، این مبلغ از هزینه سفر زائران کم شده است.

 

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: به همین دلیل ۲۰ درصد از هزینه اعزام زمینی عتبات و ۱۵ درصد از هزینه اعزام هوایی کاهش پیدا کرده است.

 

آقایی با اشاره به اینکه رایگان شدن صدور ویزا برای زائران عتبات باعث رونق این سفرها شده است، گفت: با توجه به اینکه در ایام اعیاد شعبانیه هستیم، به همین دلیل شاهد افزایش سفرهای زائران به عتبات عالیات بوده ایم به طوری که میزان اعزام‌ها نسبت به ایام نوروز هم بیشتر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه رایگان شدن هزینه روادید به معنای لغو روادید نیست، گفت: برخی از علاقه مندان تشرف برداشتشان از رایگان شدن این بوده که کلاً روادید لغو شده است به همین دلیل بدون داشتن ویزا به مرزها سفر کرده اند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

 

به گفته آقایی، زائران باید حتماً قبل از تشرف روادید دریافت نمایند و در صورت نداشتن ویزا اجازه عبور و ورود به عراق به آنها داده نمی‌شود.

 

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مشتاقان زیارت عتبات عراق برای دریافت و صدور ویزا باید از طریق ٢٥٠٠ دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰ هزار ویزای رایگان توسط سفارت عراق صادر می‌شود، گفت: از ۱۷ فروردین ماه هزینه صدور ویزا لغو شده است و تقریباً تاکنون ۲۰۰ هزار ویزا برای زائران صادر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------