موافقت با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان‌شمالی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محمد علی شجاعی
استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل از بدیهی‌ترین ویژگی‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان است. 

به گزارش ایسنا، محمد علی شجاعی در نشست با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و در دفاع از ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی اظهار کرد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان، تحول و رونق اقتصادی در این منطقه صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به نبود مشکلاتی مانند تأمین آب، برق و دیگر انرژی‌های اولیه و وجود امنیت مناسب منطقه در خراسان شمالی این تقاضا از سوی استان مطرح شد و در کمیسیون‌های تخصصی دولت و مجلس بررسی می‌شود.

 

شجاعی مطرح کرد: ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل، دفاتر گمرکی و رونق اقتصادی و گردشگری از بدیهی‌ترین ویژگی‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خواهد بود.

 

وی افزود: با توجه به مطالبات مردم استان در جهت توسعه همه جانبه و با توجه به محرومیت‌های موجود و موقعیت خاص خراسان شمالی در شمال شرق کشور و ضرورت بسط تجارت در استانی که اقتصاد غالب آن کشاورزی بوده و از طرفی داشتن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک و دسترسی به کشورهای آسیای میانه و نبود منطقه آزاد تجاری در استان‌های هم جوار شامل خراسان رضوی، گلستان و سمنان با جمعیتی بیش از هفت میلیون نفر، ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی مورد تقاضاست.

 

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی می‌تواند مانند مناطق آزاد کیش و قشم ایجاد شده و موجب رونق اقتصادی و گردشگری شود.

 

شجاعی تصریح کرد: در این مناطق آزاد که فقط در مناطق مرزی می‌تواند شکل بگیرد حداقل بیش از ۱۵۰ دفتر گمرکی حضور پیدا خواهد کرد و با افزایش صادرات حتی مشاغل کوچک و خانگی و صنایع دستی رونق می‌یابد.

 

شجاعی افزود: با اعلام موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی به زودی مطالعات مکان یابی و زیست محیطی و سایر اقدامات لازم توسط استان، آغاز و توسط ناظران سازمان مناطق آزاد کشور بررسی خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------