احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی وجود دارد، لذا به هموطنان در این مناطق توصیه می شود احتیاط لازم را در عبور و توقف از مناطق کوهستانی به عمل آورند. 

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، این سازمان طی اطلاعیه ای فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه را در نقاط مختلف کشور اعلام کرد.

 

با فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه 22 اردیبهشت در شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

دوشنبه 23 اردیبهشت رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت درشمال شرق آذربایجان شرقی، نیمه شمالی فارس، قسمت های مرکزی و ارتفاعات کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات البرز در شمال استان های تهران و البرز، قزوین، زنجان و سمنان رخ می دهد و از بعدازظهر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل پیش بینی شده است.

 

سه شنبه 24 اردیبهشت در شمال شرق آذربایجان شرقی، فارس، قسمت های جنوبی و ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان، شرق سیستان و بلوچستان، یزد، شمال و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه های البرز در شمال استان های تهران و البرز، قزوین، زنجان و سمنان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد، همچنین خیزش گرد و خاک را در شمال سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

 

با توجه به افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره ها و مناطق کوهستانی وجود دارد، لذا به هموطنان در این مناطق توصیه می شود احتیاط لازم را در عبور و توقف از مناطق کوهستانی به عمل آورند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------