گیاهان آپارتمانی نور دوست



گیاهان آپارتمانی نور دوست

چقدر عاشق گیاهان هستید؟ تا کنون گیاهی را در منزل یا آپارتمان خود پرورش داده اید؟ پرورش گیاهان با توجه به نوع گیاه شرایط خاص خود را دارد. و نگه داری از گیاه در آپارتمان نیز پروتکل هایی دارد که باید رعایت شود تا گیاه به خوبی رشد کند و آسیب نبیند.

 

گیاهان با توجه به منطقه ای که در آن رشد می کنند و شرایط آب و هوایی و اقلیم آنها نیازشان متفاوت است. برای مثال گیاهانی وجود دارند که در هفته به یک بار آب دهی نیازمند هستند. و در مقابل گیاهانی وجود دارند که نباید خاک آنها خشک شود و همواره باید مرطوب بماند. همان طور که دریافت آب گیاهان با هم متفاوت است دریافت نور هم همین طور است.

 

برخی گیاهان در مناطق جنگلی و استوایی رشد می کنند زیر سایه درختان و نور مستقیم خورسید را دریافت نمی کنند به همین دلیل به این دسته از گیاهان، گیاهان آپارتمانی  سایه دوست می گویند. که به نور مستقیم خورسید نیاز ندارند و اگر مستقیم نور در یافت کنند خشک می شوند. در مقابل گیاهانی را داریم که در مناطق جنوبی گرمسیر در آفریقا رشد می کنند و این گیاهان به طور متداول از نور مستقیم خورشید استفاده می کنند. به این گیاهان، گیاهان آپارتمانی نور دوست می گویند.

 

پیاهان آپارتمانی نور دوست باید نور مستقیم خورسید را دریافت کنند و اگر مدت زیادی در سایه باشند شروع به تغییر رنگ یا پژمرده شدن می کنند. بنابراین پیش از آنکه گیاهی را برای پرورش در منزل خود خریداری کنید باید حتما شرایط آن را مطاله کنید و بدانید که آن گیاه چقدر به نور و چقدر به آب و به چه کود و خاکی نیازمند است. در این صورت گیاه شما سالم رشد می کند به شرطی که شرایط آن را رعایت کنید.

 

گیاهان آپارتمانی نور دوست,معرفی گیاهان آپارتمانی نور دوست,آشنایی با گیاهان آپارتمانی نور دوست

انواع گیاهان آپارتمانی نور دوست

 

شرایط نگه داری گیاهان آپارتمانی نور دوست

اگر شما بهترین و لوکس ترین و کمیاب ترین گیاهان را هم در منز خود داشته باشید. و شرایط نگه داری آن را ندانید گیاهانتان عمر زیادی نخواهند داشت. زیرا این نکته که هر گیاه در چه شرایطی عمر می کند بسیار مهم است.

 

همان طور که گفته شد برخی از گباهان نور را دوست دارند بنابراین باید مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرند و اینکه چقدر و چه مدت بستگی به نوع گیاه تان دارد که گیاهان نور دوست مختلف را بررسی می کنیم. به گیاهانی که باید در نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. گیاهان نور آپارتمانی نور دوست می گوییم. و برخی گیاهان نور مستقیم دوست ندارند و از پشت پنجره نور می گیرند یا کمی دور تر از پنجره و این مورد هم بستگی به نوع گیاه دارد.بنابراین گیاهان آپارتمانی نور دوست نیاز به نور مستقیم دارند و باید بدون هیچ مانعی نور دریافت کنند.

 

در برخی از آپارتمان ها نور مستقیم یا پنجره وجود ندارد و بعضی از گیاهان به نور زیادی نیاز دارند. در این شرایط می توان از لامپ رشد برای گیاهان استفاده کرد. با خرید لامپ رشد برای گیاهان می توانید شرایط نگه داری گیاهان آپارتمانی نور دوست را فراهم کنید.

 

لامپ رشد برای گیاهان

آپارتمان هایی که نور گیر نیستند و گباهانی که به نور فراوان احتیاج دارند می توانند با لامپ رشد به خوبی از نور بهره مند شوند. در زمستان نیز نور خورشید بسیار کم است و گیاهان آپارتمانی نور دوست نمی توانند از نور کافی بهره مند شوند به همین دلیل است که لامپ رشد برای گیاهان می تواند کمک کند تا نور کافی را دریافت کنند.

 

لامپ رشد چیست؟ اگر بخواهیم تعریفی ساده از لامپ رشد گیاه که به عنوان Grow Light یا Plant Light نیز شناخته می‌شود، می‌توان این تعریف را ارائه داد. لامپ رشد گیاه یک منبع نور مصنوعی است که عموما با استفاده از تجهیزات الکتریکی برای انتشار نور مناسب و مورد نیاز فتوسنتز (photosynthesis) طراحی می‌شود. که در صورتی که نور مستقیم خورشید برای گیاهان آپارتمانی نور دوست در دسترس نبود از این لامپ استفاده شود.

 

انواع گیاهان آپارتمانی نور دوست

در ادامه با مشهور ترین گیاهان آپارتمانی نور دوست و شرایط نگهداری آن ها آشنا می شویم.

 

کاکتوس

شاید کسی نباشد که این گیاه دوست داشتنی را نشناسد. اکثر افرادی که به گیاهان علاقه دارند حتما یک نوع از این گیاه را پرورش داده اند. کاکتوس ها به نور دوست بودن معروف هستند. و مکان رشد آنها اکثرا در کویر ها وبیابان های خشک و گرم است. که نور خورشید مستقیم و سوزنده می تابد. کاکتوس یکی از مشهور ترین گیاهان آپارتمانی نور دوست است.  اکثر کاکتوس ها در پشت پنجره نور می گیرند و این بهتر است. کاکتوس ها آب دهی زیادی نیاز ندارند اما تقریبا روزی 4 الی 5 ساعت باید نور خورشید دریافت کنند.

 

آلوئه ورا

معروف ترین گیاه نور دوست دیگر آلوئه ورا است. این گیاه نیز نور را دوست دارد. آلوئه ورا را در یک قسمت نور گیر در آپارتمان تان بگذارید. این گیاه اکسیژن بالایی تولید می کند. و بسیار پر خاصیت است یکی از خاصیت هایش درمانی است برای ترمیم زخم و بریدگی استفاده می شود و برخی افراد برای داشتن پوستی شفاف مایع درون آن که به ژل آلوئه ورا معروف است را روی پوست خود می گذارند. آلوئه ورا یکی از گیاهان آپارتمانی نور دوست است که زیبایی زیادی نیز دارد.

 

کراسولا

شاید نام این گیاه مانند کاکتوس و آلوئه ورا آشنا نباشد اما حتما دوست داران گیاهان این گیاه را می شناسند. کراسولا یک گیاه فوق العاده نور دوست است. کراسولا به دلیل زیبایی که دارد خواهان زیادی نیز دارد اما اگر می توانید شرایط آن را فراهم کنید کراسولا را خریداری کنید زیرا این گیاه باید روزانه 4 ساعت زیر نور مستقیم خورشید باشد و به آب متوسطی نیازمند است. اگر آپارتمان نورگیری دارید این گیاه زیبا با برگ هاب گوشتی که یکی از گیاهان آپارتمانی نور دوست است را تهیه کنید.

 

حسن یوسف

نام این گیاه را نیز اکثرا شنیده اید و در اکثر خانه ها دیده اید. این گیاه یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی نور دوست است. این گیاه به نور غیر مستقیم نیازمند است. حسن یوسف در رنگ های مختلفی وجود دارد که همان رنگی بودنش یکی از عوامل زیبایی حسن یوسف است. این گیاه نور دوست به آب متوسطی نیاز دارد و در زمستان آب زیادی نیاز ندارد. و مراقب زیادی نمی خواهد.

 

سیکاس

سیکاس یک نخل تزیینی است که از انواع گیاهان آپارتمانی نور دوست است. این گیاه به دلیل زیبایی که دارد و به نخل شبیه است فوق العاده طرفدار دارد. سیکاس برای رشد به نور غیر مستقیم بسیاری زیادی نیازمند است. این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد. سرعت رشد این گیاه بسیار پایین است. و افرادی که صبر و حوصله رشد گیاهان را دارند می توانند سیکاس را در منزل خود پرورش دهند. قیمت این گیاه نور دوست نیز نسبت به سایر گیاهان بیشتر است.

 

گل سنگ

به گل سنگ، گیاه خال خالی نیز گفته می‌شود. زیرا برگ‌های این گل لکه‌های فراوانی دارد که به زیبایی آن افزوده است. گل سنگ به نور علاقه زیادی دارد و یکی ار انواع گیاهان آپارتمانی نور دوست است. بنابراین بهتر است اگر خانه ای نور گیر دارید آن را تهیه کنید زیرا اگر به این گیاه نور کافی نرسد شادابی خود را از دست می دهد و رنگ آن تغییر می کند. به همین دلیل گل سنگ را در مکانی قرار دهید که نور آن تامین شود.

 

شرایط نگه داری گیاهان آپارتمانی نور دوست,لامپ رشد برای گیاهان

گیاهان آپارتمانی نور دوست

 

ناز یخی

این گیاه به دلیل زیبایی که دارد ناز یخی نامگذاری شده است و یکی از گیاهان نور دوست می باشد. اگر می خواهید گیاهی زیبا در منزل خود داشته باشید ناز یخی را انتخاب کنید اما این گیاه نیاز به نور زیاد و آب متوسط دارد بنابراین ناز یخی را در مکانی نور گیر قرار دهید تا به خوبی رشد کند.

 

افوربیا

افوربیا یکی از لوکس ترین گیاهان آپارتمانی نور دوست است که بومی آفریقاست و نور زیادی می طلبد. این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد اما بسیار به نور علاقه دارد بنابراین این گیاه را در قسمتی که نور می تابد نگه داری کنید تا نور روزانه خود را به خوبی دریافت کند و رشد کند.

 

چند نمونه از گیاهان معروف و زیبای نور دوست آپارتمانی و شرایط نگه داری آنها در بالا گفته شد. حال اگر شرایط نگه داری و نور کافی برای آنها دارید می توانید آن ها را تهیه کنید در غیر این صورت عمر کوتاهی خواهند داشت. و اگر نور کافی ندارید و می خواهید این گیاهان را پرورش دهید می توانید از لامپ رشد برای گیاهان استفاده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024