نماینده مجلس به قربانی اسید پاشی: از دست مجرم قِسِر در رفته ای!/ مرضیه ابراهیمی: متاسفم که شما نماینده اصفهان هستید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,قربانی اسید پاشی
در حاشیه حضور قربانیان اسیدپاشی در مجلس سیده فاطمه حسینی به ارائه توضیحاتی درباره طرح تشدید مجازات اسیدپاشی پرداخت. مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان هم با تاکید بر ضرورت تعیین مجازات حبس ابد برای مرتکبین اسیدپاشی گفت که به دنبال اعدام و قصاص نیست چراکه نمی خواهد چرخه خشونت ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه حسینی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس با حضور در جمع قربانیان اسیدپاشی که مهمان جلسه امروز مجلس بودند، در پاسخ به مطالبه قربانیان اسیدپاشی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش اسید گفت: کمیته ای در کمیسیون قضایی مجلس برای بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی تشکیل شد که پیشنهادی برای محدود کردن خرید و فروش اسید در آن به تصویب رسیده بود تا اسید در دسترس همگان قرار نگیرد و خرید و فروش آن بدون ارائه اوراق هویت امکان پذیر نباشد. متاسفانه این پیشنهاد در کمیسیون رای نیاورد ولی مجددا آن را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

 

وی در تشریح جزییات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی افزود: در برخی موارد اسید پاشی های صورت گرفته، مجرم با قید وثیقه آزاد شده و ادامه روند رسیدگی با حداکثر تخفیف به مجرم صورت می‌گیرد ولی ما در این طرح، پیشنهاد کردیم که هرگونه تخفیف برای مجرمان قابل اعمال نباشد و پرونده ها بدون نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی شود. دلیل این مساله این است که گاهی رسیدگی به برخی پرونده ها چهار یا پنج سال به طول می انجامد. همچنین اگر مجرم شناسایی نشود خلائی در مورد دیه ایجاد خواهد شد.

 

حسینی ادامه داد: ما در این طرح برای برطرف کردن این خلاء پیشنهاد کردیم که در صورت فرار مرتکب اسیدپاشی یا عدم تمکن مالی او یا قابل شناسایی نبودن مرتکب اسیدپاشی، دیه از محل بیت المال پرداخت شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس درباره نحوه تامین هزینه درمان قربانیان اسیدپاشی نیز گفت: تا پیش از این صرفا دیه به قربانیان اسیدپاشی تعلق می گرفت در حالی که هزینه درمان این افراد به مراتب بالاتر است لذا پیشنهاد ما این است که هزینه درمان برعهده مرتکب باشد و در مواردی که او شناسایی نشده، از محل صندوق تامین خسارات بدنی تامین شود. همچنین در این طرح در مورد توان افزایی روحی قربانیان نیز سازوکارهایی از طریق بهزیستی پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به تصویب یک فوریت این طرح در مجلس در هفته گذشته آن را نشانگر حساسیت مجلس نسبت به این موضوع دانست و گفت: در شرایط فعلی کشور طرح های غیر اقتصادی در مجلس رای نمی آورد ولی رای بالای 80 درصدی به این طرح امری کم سابقه بود.

 

حسینی در پاسخ به سوالی درباره اسیدپاشی های اصفهان و پیگیری آن در مجلس نیز گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون گذار خلاء های قانونی را شناسایی کرده تا اگر مرتکب شناسایی نشد حقوق قربانی از محل بیت المال پرداخت شود و تعللی در رسیدن قربانی به حقوقش ایجاد نشود.

 

امکان پیگیری اسیدپاشی های اصفهان در مجلس در صورت شکایت به کمیسیون اصل 90

 وی اضافه کرد: مجلس امکان نظارت بر امور مختلف را براساس قانون اساسی داراست. این پرونده در دستگاه قضایی مطرح است و در مجلس هم در صورت شکایت قربانیان به کمیسیون اصل 90 یا مراجعه به کمیسیون حقوقی از طریق تعامل با قوه قضائیه راه های پیگیری باز است.

 

حمایت قربانیان اسیدپاشی از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

 مرضیه ابراهیمی از قربانیان اسیدپاشی های اصفهان نیز در ادامه خطاب به فاطمه حسینی گفت: «من به نمایندگی از چهار قربانی اصفهان می گویم که تاکنون هیچ جوابی به ما نداده اند و به رغم گذشت 5 سال از این حادثه دیه ای به ما پرداخت نشده است البته من به این دلیل در مجلس نیستم بلکه برای حمایت از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در اینجا حاضر شده ام تا بعد از این دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»

 

زهرا سعیدی خطاب به قربانی اسیدپاشی: از دست مجرم قِسِر در رفته ای! 

در ادامه زهرا سعیدی، نماینده نزدیک به اصولگرایان مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع قربانیان اسیدپاشی طی جملاتی خطاب به مرضیه ابراهیمی که نیمی از صورت خود در جریان اسیدپاشی های اصفهان دچار جراحات شدید شده گفت: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته ای و فقط یک طرف صورتت آسیب دیده است! تکلیف عامل اسیدپاشی چه شد.»

 

مرضیه ابراهیمی در ادامه از سعیدی درباره حوزه انتخابیه اش سوال کرد و وقتی فهمید او نماینده مبارکه اصفهان است با تعجب خطاب به او گفت: «واقعا متاسفم که شما نماینده اصفهان هستید و نمی دانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده اند و به من می‌گویید قِسِر در رفته ای!»

 

نماینده مردم مبارکه نیز در ادامه خطاب به ابراهیمی و سایر قربانیان حاضر در مجلس بیان کرد: «ما پیشنهاد اعدام را در طرح تشدید مجازات اسیدپاشی داشتیم و فکر می کنم شما هم همین را می خواهید.»

 

قربانی اسیدپاشی اصفهان: اعدام نمی خواهیم، حبس ابد می‌خواهیم.

 

ابراهیمی پاسخ داد: «من شخصا نه قصاص می خواهم نه اعدام بلکه حبس ابد می خواهم. قرار نیست این چرخه خشونت ادامه داشته باشد. این افراد هم از حبس ابد هم بیشتر می ترسند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------