۵۲۲ مورد غرق شدگی در ۱۰۱ روز/بیشترین فوتی در سه استان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,غرق شدگی
رئیس سازمان اورژانس کشور، از غرق شدگی ۵۲۲ نفر در ۳۱ استان کشور در ۱۰۱ روز گذشته خبر داد. 

به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در این مدت ۳۴۷ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: در ۱۰۱ روز گذشته ۴۲۶ نفر مرد معادل ۸۲ درصد از کل غریق ها را به خود اختصاص داده اند و خانم ها با ۱۸ درصد در رتبه دوم قرار دارند و در این مدت، ۸۵ درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی (۲۹۴ نفر) مرد و ۵۳ نفر خانم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از افراد در حین کمک رسانی به افراد غرق شده جان خود را از دست داده اند، گفت: در ۱۰۱ روز گذشته و براساس آمار ثبت شده در سامانه مرکز هدایت و عملیات بحران ۱۵ درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی (۵۲ نفر) در حین کمک به افراد غرق شده در محیط های آبی، جان خود را از دست داده اند.

 

به گفته کولیوند، ۲۳ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی کمتر از ۱۰ سال قرار دارند و در ۱۰۱ روز گذشته و از مجموع ۴۳۲ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۱ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۲۱ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۷ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر و ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال است.

 

وی افزود: همچنین در این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه در تازه کند استان اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده نیز خانم ۸۴ ساله در ارومیه استان آذربایجان غربی بود که در محل حادثه فوت کرد.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدن ۲۱۱ نفر در رودخانه ها، گفت: طی ۱۰۱ روز گذشته و از مجموع ۵۲۲ غریق از نظر تفکیک مکانی ۲۱۱ نفر معادل ۴۰ درصد از کل غریق ها در رودخانه ها، ۱۷ درصد در دریا، ۱۴ درصد در سایر محیط های آبی شامل حوض، جوی، آب انبار، ۱۲ درصد در دریاچه پشت سد، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۶ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده اند.

 

وی، استان های مازندران، سیستان و بلوچستان و تهران در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی بیان کرد و افزود: در ۱۰۱ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان های مازندران با ۷۲ نفر، سیستان و بلوچستان با ۳۹ نفر و تهران با ۳۷ نفر است که بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان های مازندران با ۳۱ نفر، گیلان با ۲۳ نفر و سیستان و بلوچستان با ۲۲ نفر اختصاص دارد.

 

به گفته کولیوند، همچنین در ۱۰۱ روز گذشته بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روز های ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۷ تیر با ۲۳ مورد و روز ۲۴ خرداد با ۲۰ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ مورد، ۱۴ خرداد و ۷ تیر با ۱۲ مورد و ۲۴ خرداد و ۶ تیر با ۱۰ مورد بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------