بررسی‌تکلیف تولید پول مجازی در هیأت دولت/ برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ نداریم/ مسئولان می‌توانند در توئیتر فعال باشند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پول مجازی
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در خصوص تعیین تکلیف تولید پول مجازی طرحی تهیه و به هیأت دولت ارجاع شده و قرار است در این زمینه بررسی بیشتری صورت گیرد.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با  ایلنا در پاسخ به این سئوال که تکلیف استفاده از پول مجازی روشن نیست و استفاده از این نوع پول قانونی است یا نه، اظهار کرد: طرحی تهیه و به هیأت دولت ارائه شده و قرار است بواسطه ملاحظاتی که وجود دارد، هیأت دولت در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.

 

وی در خصوص موفقیت فیلترینگ تلگرام پس از دو سال افزود: فیلتر شدن به دستور قضایی صورت گرفته و از زمانی که تلگرام فیلتر شده کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی روی آوردند به طوری که در حال حاضر حدود 15 میلیون مشترک فعال عضو پیام رسان های داخلی هستند.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: کم و بیش تنوع خوبی در پیام‌رسان‌های داخلی کشور وجود دارد که در دسترس کاربران قرار دارد.

 

فیروزآبادی اضافه کرد: به هر حال برخی از نیازها در تلگرام برطرف می‌شود و تلاش دارد به انحای مختلف برخی کاربران در تلگرام بمانند؛ تا چند وقت پیش پوسته‌هایی وجود داشتند که ارتباطات مردم را در این حوزه تسهیل می‌کرد.

 

وی  در خصوص فعالیت مسئولان در توئیتر و داشتن برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ خاطرنشان کرد: برنامه باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بعد از مدت‎‌ها قرار است تشکیل شود، مطرح و این کارگروه در این زمینه تصمیم‌گیری کند. ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ از سوی مراجع تصمیم گیرنده وجود داشته باشد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئولان به این دلیل که مخاطبان خارج از کشور دارند، می‌توانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.

 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با اینستاگرام افزود: در خصوص مذاکرات در حقیقت برنامه‌ای وجود دارد اما بنده از پیشرفت آن اطلاعی ندارم و وزیر ارتباطات مسئول پیگیری این موضوع است.

 

فیروزآبادی در زمینه کندی اینترنت به ویژه در تهران و کاهش سرعت نت در گوشی‌های تلفن همراه ادامه داد: سرعت اینترنت به هیچ وجه کاهش نیافته و شرایط، همان شرایط قبل است؛ به هر حال در حوزه فیلترینگ گاهی اوقات پیچ آن کم یا زیاد می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: در فضای مجازی موارد نگران‌کننده و غیر اخلاقی وجود دارد که می‌توان به شرکت‌های هرمی، کلاهبرداری‌ها و جرم و جنایت‌های دیگر اشاره کرد که قطعا نگران‌کننده است و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده می‌شود.

 

فیروزآبادی در خصوص فروش سلاح در فضای مجازی اذعان کرد: ما سازمان اجرایی نیستیم و سیاستگذار هستیم و پلیس فتا مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------