تهران صاحب دریاچه جدید می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,دریاچه
در ادامه تکمیل پروژه‌های در حال ساخت اراضی عباس آباد، «دریاچه» و «محوطه باغ هنر» در فاز دوم ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ با حضور شهردار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و اساتید و پیشکسوتان موسیقی، تئاتر، شعر و ادبیات و تجسمی افتتاح می‌شود. 

به گزارش ایلنا، با افتتاح «دریاچه» با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و «محوطه باغ هنر» با مساحت ۵ هزار متر مربع در اراضی عباس‌آباد، بزرگترین پروژه هنری قلب پایتخت آماده میزبانی از هنرمندان و شهروندان شده یک دریاچه جدید به شهر تهران اضافه می‌شود.

 

«باغ هنر» بخش هنری اراضی عباس آباد حد فاصل باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس واقع شده و ارتباط دهنده این دو مجموعه فرهنگی و حلقه واسط مراکز ضلع شرقی اراضی محسوب می‌شود.

 

این باغ شامل یک دریاچه،۴ ساختمان و یک رواق است که دو ساختمان «خانه شعر و ادبیات» و «خانه نقش» در فاز اول طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ افتتاح و به بهره برداری رسیده است و دریاچه و محوطه باغ در فاز دوم به بهره برداری می‌رسد.

 

آمفی تئاتر هایی با ظرفیت‌های متعدد برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های آمفی تئاتر روباز، کافی شاپ و رستوران و گالری جهت نمایش آثار شاخص اساتید و هنرمندان و دانشجویان از جمله امکانات باغ هنر است که بخشی از آن با افتتاح رواق به بهره برداری رسیده و بخش دیگر آن پس از تکمیل «کوشک مرکزی» و «خانه موسیقی» در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

 

همچنین با توجه به ظرفیت ملی و بین المللی اراضی عباس آباد برنامه ریزی‌های گوناگونی برای حضور هنرمندان بین المللی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در حال انجام است.

 

با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی خانه موسیقی و کوشک مرکزی می‌توان امیدوار بود که این دو پروژه در سه ماهه نخست سال ۹۹ افتتاح شود و به این ترتیب باغ هنر تکمیل خواهد شد.

 

باغ هنر یکی از پروژه‌های بزرگ اراضی عباس آباد در طول سال‌های گذشته و در دوران مدیریت‌های پیشین در حال ساخت و در مقاطعی متوقف شده بود که در دو سال اخیر عملیات عمرانی با سرعت بیشتری پیگیری و امروز آماده افتتاح شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------