رئیس پلیس راه کشور:خسارت تصادف‌های جاده‌ای ایران 'معادل پنج درصد تولید سالانه است'



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,رئیس پلیس راه
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به خسارت قابل توجه مادی و معنوی سوانح جاده ای،گفت: معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی سالانه در تصادف‌ها از بین می رود.

  سردار سیدتیمور حسینی روز شنبه در سومین نشست کمیسیون ایمنی راه های استان قزوین با تاکید بر برنامه ریزی برای کاهش سوانح رانندگی، افزود: بدون شک هیچ موفقیتی اتفاقی به دست نمی آید و در راه رسیدن به این مهم نیز به طور حتم نیازمند برنامه ریزی و انسجام بین دستگاهی هستیم.

 

این مسئول انتظامی با تاکید بر اینکه همواره بین جرم و مجازات باید تناسب و تعادل عادلانه ای وجود داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از علت وقوع تصادفات به عامل انسانی نسبت داده می شود سئوال این است که آیا تاوان اشتباه یک راننده مثل خستگی و خواب آلودگی را باید سرنشینان و یا خودروهای دیگر باید بپردازند؟

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم علاوه بر خطای انسانی و راه، مهم ترین مساله ای که باید به آن پرداخته شود و تا حدودی نیز این مولفه نادیده گرفته شده، بحث ایمنی سیستم های خودرو از جمله ترمزها هستند تا جایی که وقتی راننده در موقعیت به اصطلاح منطقه عدم فرار قرار می گیرد و پیشگیری از تصادف برای وی غیرممکن می شود، بخش عمده ای از کاهش تلفات در حادثه پیش رو به وسیله نقلیه بازمی گردد.

 

این مسئول رانتظامی خاطرنشان کرد: با وجود سهم انسانی در کنار فرهنگ سازی در نوع رفتار رانندگان در وقوع علت تصادفات، معتقدیم با انجام برخی اقدامات اساسی و اصولی در حوزه راه و وسیله نقلیه می توان شاهد کاهش بسیاری از تلفات جاده ای باشیم.

 

سردار حسینی با اشاره به فرا رسیدن شهریورماه و افزایش حجم سفرهای تابستانی، گفت: با توجه به حجم گسترده سفرهای برون شهری و ترافیک ایجاد شده در سطح راه ها، پلیس راه برای کنترل جاده ها نیازمند برنامه ریزی و همکاری نزدیک دستگاه های ذیربط در اعمال قوانین ترافیکی است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد شهریوری با کمترین میزان تلفات و تصادفات باشیم.

 

وی از قزوین به عنوان یکی از استان های پیشرو در برنامه های زمان بندی شده کاهش تلفات جاده ای کشور نام برد و افزود: بدون شک همراهی و همکاری نزدیک تمامی دستگاه های ذیربط از جمله استانداری، معاونت عمرانی، دفتر فنی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و سایر بخش ها باعث شده تا این استان طی ۱۳ سال کاهش روند نزولی کاهش تصادفات را داشته باشد.

 

ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------