حداقل قد برای معافیت از سربازی چقدر است؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,معافیت از سربازی
کوتاهی قد یکی از مواردی است که سبب معافیت از سربازی می‌شود اما بسیاری از مشمولان سربازی نمی‌دانند که حداقل قد برای بهره‌مندی از این معافیت چقدر است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آیین نامه اجرایی معاینه ومعافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که از مرداد ماه سال 1393 اجرایی شده است، معافیت از سربازی به دلیل کوتاهی قد جزو معافیت‌های پزشکی قرار دارد و متقاضیان بهره‌مندی از آن باید همچون دیگر مشمولان سربازی درخواست خود را در دفاتر پلیس +10 ثبت کنند.

 

اما برابر این آیین نامه، چنانچه فردی دارای مدرک تحصیلی پایین تر از کارشناسی بوده و قدش نیز کمتر از 145 سانتی متر  باشد به طور دائم از سربازی معاف خواهد شد. این مقررات برای معافیت دائم از سربازی برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر  از آن در صورتی اجرایی است که قد  مشمول کمتر از 140 سانتی متر باشد. 

 

همچنین در صورتی که فرد مشمول دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر از بوده و قدی بین 155 تا 145 سانتی متر داشته باشد، از خدمات رزمی معاف خواهد شد و در صورتی که مشمول داری مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر از آن باشد هم شرط بهره مندی از معاف از خدمات رزمی داشتن قدی بین 140 تا 155 سانتی متر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------