وزیرکشور: نقشی در تامین امنیت عراق در ایام اربعین نداشتیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر کشور
وزیر کشور با بیان اینکه در زمان اربعین امنیت عراق را در اوج شاهد بودیم، گفت: ایران نقش و دخالتی در تامین امنیت داخل این کشور نداشت و این امر توسط خود عراق انجام شد. 

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز یکشنبه در نشست با اعضای ستاد مرکزی اربعین افزود: ما حتی درخواست تامین امنیت هم نداشته ایم.  

 

وزیر کشور تصریح کرد: اربعین سال بعد با امسال از دو بعد متفاوت خواهد بود یکی افزایش جمعیت است که سال آینده تعداد زائران بیشتر خواهد شد و دیگری بحث اقلیمی است که با گرمای بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

وی از استانداران خواست تا برای اربعین آینده برنامه ریزی کرده و در مسیر پیاده روی ۸۰ کیلومتری نجف اشرف به کربلا هر کدام چند کیلومتر را برعهده بگیرند.

 

رحمانی فضلی در ادامه سخنان به سه حادثه بزرگ امسال یعنی سیل، تحریم و اربعین اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی، همدلی و هم افزایی توانستیم هر سه رویداد را خوب مدیریت کنیم.

 

وی اضافه کرد: در ابتدای سال در کشور شاهد وقوع سیل بودیم که به لطف خدا و با هماهنگی دستگاه های اجرایی توانستیم کار را پیش ببریم و ان شاءالله قول هایی که به مردم در مناطق سیل زده داده ایم تا پایان سال به مرحله اجرا در می آید. درباره مقابله با تحریم هم توانستیم با درایت مقام معظم رهبری و همچنین هماهنگی هیات دولت، مجلس و دیگر نهادها برابر این تحریم های ظالمانه ایستادگی کنیم. حادثه سوم هم موضوع اربعین بود که این موضوع را هم توانستیم خوب مدیریت و به صورت منسجم و هماهنگ شده در یک موعد محدود (۲۵ روزه) این مراسم را به خوبی برگزار کنیم.

 

رحمانی فضلی گفت: رهبر انقلاب به موضوع فرهنگی موکب ها تاکید داشتند. روند کار تا به الان قابل قبول بوده ولی مطلوب نبوده است. ما باید در حوزه فرهنگی با تمام تلاش برای سال آینده برنامه ریزی کنیم تا اقدامات فرهنگی را در سال آینده به صورت مطلوب تری داشته باشیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: کمی از وضعیت داخلی عراق نگران بودیم و همچنین از وضعیت مرز خسروی به دلیل اینکه چند سال تردد از این مرز انجام نمی شد هم نگرانی هایی داشتیم که به حمدالله در هیچ کدام از این دو موضوع مشکلی برای ما پیش نیامد.

 

وی گفت: باید تشکر ویژه ای از مردم داشته باشیم چرا که هر وقت نیاز شد مردم پای کار ما ایستادند و هماهنگی خوبی با آنها داشتیم. نظم پذیری مردم در این شرایط برای ما مهم بود و این موضوع بسیار گران بها است. همچنین باید بگویم که هیچ اختلافی میان دستگاه ها در اجرا نبود و با کمترین زحمت، هماهنگی های لازم انجام شد.

 

وزیر کشور اظهار داشت: امسال خدمات بسیاری به زائران خارجی ارائه داده شد و حدود ۱۷۰ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد و از مرزهای دیگر خارج شدند. هم در طول مسیر در داخل کشور و هم لحظه خارج شدنشان و هم شرکت در مراسم، خدمات را در کنار زائران ایرانی دریافت کردند.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: یک پیشنهادی که به ما دادند این بود که تمامی اقدامات و خدمات را در حوزه اربعین الکترونیکی کنیم که در حال بررسی هستیم و احتمال هم می دهیم که بتوان خدمات اربعین سال آینده را الکترونیکی ارائه داد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------