۵ /۶ سال حبس برای محمد علی نجفی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محمد علی نجفی

 

روز گذشته حکم دادگاه محمد علي نجفي به اتهام قتل ميترا استاد صادرشد. 7 خرداد سال جاري بود که نجفي بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف کرد. محمدعلي نجفي در اولين اعترافاتش به قتل ميترا استاد گفته است: «براي خراب كردن زندگي من آمده بود و مدام مرا تهديد مي‌كرد كه اسرارم را فاش مي‌كند و زندگيم را ويران مي‌كند او حتي مي‌خواست تهديداتش را در گفت‌وگو‌يي عملي كند».

 

پس از آن جلسات متعددي براي رسيدگي به اتهام او تشکيل شد تا در نهايت از سوي خانواده مقتول به شرط پرداخت ديه بخشيده شد، اما اين پرونده بسته نشد. چراکه بحث غيرعمدي بودن قتل و کمانه تير قبل از اصابت به مرحومه استاد مطرح شد. 6 آذر بار ديگر دادگاه رسيدگي به پرونده نجفي برگزار شد و قاضي کشکولي به نجفي گفت: «اتهامات شما به شرح کيفرخواست داير است بر قتل عمدي ميترااستاد به واسطه گلوله، حمل و نگهداري سلاح و مهمات به صورت غيرمجاز، ايراد صدمه بدني غيرمنتهي به فوت. آيااتهامات را قبول داريد؟» متهم نجفي پاسخ داد: «خير قبول ندارم. اين اتهامات را قبول ندارم درجلسات قبلي گفتم که هدف اصلي از بيان مطالبم کشف حقيقت است.

 

متأسفانه واقعه‏اي در 7خرداد به وقوع پيوست و اگر امروز نيز وقت دادگاه را مي‏گيرم براي تبرئه خودم نيست بلکه مي‏خواهم شواهد را بيان کنم. کارشناس اسلحه در جلسه اول دادگاه اعلام کرد که گلوله‌ها درحالت عدم تعادل شليک و غيرارادي بوده و براي همين گلوله‌ها به ديوار، سقف و کابينت اصابت کرده و نشان مي‏دهد حالت تعادل وجود نداشته است. ‏بسياري از حوادث را در اداره آگاهي گفتم اينکه 5 گلوله شليک شده در‏حالي‏که من فکر مي‏کردم 4 گلوله بوده است برخورد گلوله‌ها به ديوار و سقف و دست مرحومه را فهميدم اما نمي‏دانستم چرا دستش جريحه‏دار شده است و اين پيچيدگي‏ها باعث شد که ديوان عالي رأي را رد کند.»

 

در اين جلسه دادگاه اختياري نماينده دادستان تاکيد کرد: «گلوله‌اي که به متهم برخورد کرده به شکل غيرمستقيم و دفرمه شده بوده که اين امر به خاطر برخورد به دست متهم صورت گرفته، پس فرضيه کمانه کردن گلوله کاملا منتفي و فرضيه دو نفر حاضر در صحنه قتل نيز مضحک است. علي‌هذا قتل عمدي از ناحيه دادسرا محرز بوده و اين اقدام نه تنها موجب اخلال در نظم جامعه بلکه موجب اخلال در جامعه بين‌المللي نيز شده است و من براي متهم تقاضاي اشد مجازات که همان 10سال حبس تعزيري است را از باب مباشرت در قتل ميترا استاد دارم و درخصوص نگهداري غيرمجاز سلاح تقاضاي اشد مجازات، يعني دو سال حبس تعزيري را دارم که دادگاه نيز پيش از اين، حکم به اشد مجازات داده است و در خصوص ايراد صدمه غيرموثر در قتل يعني اتهام سوم متهم نجفي تقاضاي اشد مجازات يعني پنج سال حبس تعزيري را از محضر دادگاه دارم.»

 

حکم ابلاغ شد

در نهايت روز گذشته راي دادگاه منتشر شد. وکيل محمدعلي نجفي از ابلاغ حکم موکلش خبر داد و گفت: قتل عمد براي نجفي از سوي دادگاه محرز شده و براي آن به 6 سال و نيم حبس محکوم شده است.

 

وي گفت: نجفي براي نگهداري غير مجاز اسلحه نيز به يک سال و نيم حبس محکوم شده است. گودرزي بيان کرد: ما به اين حکم شعبه 9 دادگاه کيفري يک استان تهران اعتراض داديم و حتما به آن اعتراض خواهيم کرد. گودرزي بيان کرد: اين حکم به اکثريت صادر نشده است و قاضي و يکي از مستشارها حکم به تعدد جرائم داده اما آقاي عباسي يکي ديگر از مستشارها حمل اسلحه غير مجاز را مشمول قانون تعدد جرائم ندانسته است که در اين صورت بايد حکم سه تا 10 سال حبس با دو درجه تخفيف صادر مي‌شد. اين حکم درحالي براي نجفي صادر شد که وکيل او يک روز قبل گفته بود: شانس نقض راي محکوميت متهم به قتل عمد به مراتب از دوره اعتراض قبلي در ديوان عالي کشور بيشتر است.

 

گودرزي مي‌گويد چون کارشناسان به صورت واضح غيرارادي بودن شليک‌ها و کمانه کردن گلوله در مسير برخورد با مقتول را تاييد کرده‌اند، احتمال زيادي وجود دارد که راي محکوميت محمدعلي نجفي به قتل عمد، مجددا در ديوان عالي کشور شکسته شود. گودرزي تصريح کرده بود هنوز رسما به او ابلاغ نشده که نجفي به چقدر زندان محکوم شده. اينطور که پيداست وکيل شهردار پيشين تهران دل خوشي از نحوه اطلاع‌رساني و شايعاتي که اين روزها درباره محکوميت 7 سال و نيم نجفي به زندان منتشر شده است، ندارد و سربسته مي‌گويد: اين اطلاع‌رساني‌ها، عادلانه و مطابق قانون نيست.

 

 

 آرمان ملي

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------