بیش از ۳ میلیون نفر بدلیل نداشتن معاینه‌فنی خودرو جریمه شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, معاینه‌فنی خودرو
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در هشت ماه گذشته ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با ۸۸ هزار وسیله نقلیه به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شدند. 

سردار سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی در جمع خبرنگاران در مورد اقدام پلیس در برابر توصیه دستگاه قضا مبتنی بر بررسی آلودگی هوا در ۱۱ استان افزود: در مورد آلودگی هوا گزارش کاملی به رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس بازرسی کل کشور وزیر کشور ارسال شد.

 

وی ادامه داد: تاکید ماده ۸، هوای پاک است و دولت ۱۰ تعهد در این زمینه دارد که بخشی از آن انجام و بخش دیگر در حال اجرا است.

 

هادیانفر افزود: وظیفه ای که به ناجا محول شده در حال اجراست و آن اعمال جریمه در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی است که روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

 

وی ادامه داد: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط سیستم و دست‌افزارهایی که به افسران سپرده شده، انجام می شود.

 

هادیانفر گفت: پلیس به رغم آلودگی هوا در شهر تهران و برخی کلانشهرها وظیفه خود را انجام داده بگونه ای که چند نفر از پرسنل راهور به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان منتقل شده اند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: همچنین ممانعت از تردد کامیون های سنگین در دستور کار است که در صورت تردد اعمال قانون شده و ماده 8 در مورد آنها اجرا می شود و حتی در صورت لزوم برای توقیف به پارکینگ منتقل می شوند.

 

هادیانفر افزود: در مورد اتوبوس های گازوئیلی کلان شهرها به ویژه تهران باید گفت که ۶۰ درصد این اتوبوس ها در شهر تهران به سن فرسودگی رسیده اند و لازم است تا شهرداری تهران در نوسازی ناوگان شهری اهتمام کند.

 

وی در مورد طرح زوج و فرد گفت: آنهایی که هنوز از فرصت زوج و فرد خود استفاده نکرده اند براساس دستور شورایعالی ترافیک می توانند وارد طرح زوج و فرد شوند اما کسانی که طرح زوج و فرد را خریداری کرده اند، نمی توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------