مهلت تقسیط جرایم رانندگی تا پایان سال تمدید شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جرایم رانندگی
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مالکان وسایل نقلیه‌ای که به علت تخلف با مبالغ بالای یک میلیون تومان در پارکینگ توقیف هستند، می‌توانند تا پایان سال از فرصت تقسیط جرایم استفاده کنند. 

به گزارش روز شنبه راهور ناجا، سردار سیدکمال هادیانفر افزود:‌ مهلت طرح تقسیط تا پایان دی ماه بود که به علت درخواست هموطنان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این مهلت تا پایان اسفند ۹۸ تمدید شد و هموطنان می توانند از این تسهیلات که فرصت یک ساله را برای پرداخت جرایم فراهم می‌کند استفاده کنند.

 

وی درمورد اینکه این تسهیلات شامل چه کسانی می‌شود، گفت: این تسهیلات با هدف ترخیص خودروهای توقیفی متعلق به اقشار ضعیف که برای امرار معاش از آن  استفاده می‌کنند در نظر گرفته شد، بنابراین اساساً این امکان برای جرایم بالای یک میلیون تومان اجرا شد که تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار وسیله نقلیه ترخیص شده‌اند و بر اساس فرم تعهد یک سال فرصت پرداخت دارند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به دلایل مختلف توقیف خودروها گفت: حدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه به دلایل مختلف از جمله قضایی در سراسر کشور توقیف هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه به علت جرایم بالا توقیف هستند. با توجه به اینکه فقط این بخش از توقیف ها در حوزه اختیارات راهور است، فقط در این بخش امکان رفع توقیف وجود دارد و کسانی که به دلیل شاکی خصوصی، دستورات قضایی یا هزینه بالای پارکینگ قادر به رفع توقیف نیستند در حوزه اختیارات راهور نیست

 

خودداری از سفر غیرضروری در روزهای برفی

 

سردار هادیانفر با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص کاهش شدید دما در روزهای آتی گفت: در محورهای شمالی و غربی کشور که بارندگی دارند با همکاری راهداری و سازمانهای مربوطه تاکنون مشکلی نداشته‌ایم اما در روزهای آینده، محورهایی که دچار کولاک و لغزندگی هستند شبها مسدود است و اجازه تردد در آنها وجود ندارد.

 

رئیس پلیس راهور در خصوص وضعیت تصادفات در زمستان اظهار داشت: نگرانی عمده ما ناوگان حمل و نقل عمومی است، در طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت که برای ناوگان عمومی اعمال کردیم توقع داریم دیگر در این بخش حادثه‌ای رخ ندهد.

 

 وی در همین رابطه افزود: در این ایام هموطنان از سفرهای غیرضروری پرهیز و به هشدارها توجه کنند، حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند و با سوخت کافی حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید؛ کمربند ایمنی نیز مورد تأکید ماست که تمام سرنشینان همه خودروهای شخصی و عمومی و ... موظف هستند رعایت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------