چرا هوای تهران آلوده است؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری تهران
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی آلودگی هوا در روزهای اخیر توضیحاتی را ارائه کرد. 

یوسف حجت در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد چرایی آلودگی هوای تهران با وجود کاهش ترافیک با بیان این که آلودگی هوا دو بال دارد، گفت: کارشناسان منبع انتشار و تهویه را دو بال آلودگی هوا می‌دانند.

 

وی با بیان این که آلودگی هوا یک بعدی نیست تصریح کرد: این که به چه میزان منابع آلاینده منتشر شود در اختیار انسان‌ها است اما تهویه که همان باد است پدیده‌ای طبیعی است و در اختیار انسان‌ها نیست.

 

حجت با بیان این که انتشار منابع آلاینده و نبود تهویه موجب ایجاد آلودگی هوا می‌شود، گفت: در حال حاضر وضعیت تهویه هوای تهران یا همان باد به شدت کاهش پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که براساس نمودارهای موجود، در سال 97 ضریب تهویه هوا در تهران 1100 بوده است؛ اما در حال حاضر کارشناسان معتقدند که ضریب تهویه فعلی کمتر از عدد 600 است و این امر کاهش 40 درصدی ضریب تهویه هوا نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که کارشناسان با به دست آوردن سرعت باد و ضخامت لایه وارونگی، ضریب تهویه را به دست می‌آورند، گفت: به دلیل کاهش تردد خودروها در این روزها، انتشار آلودگی هوا کم شده اما از سوی دیگر ضریب تهویه نیز کاهش یافته است به گونه‌ای که در آذر ماه سال گذشته ضریب تهویه هوا 1100 بوده است اما در آذر ماه سال 98 ضریب تهویه به عدد 750 رسیده است که اگر بخواهیم این وضعیت را به شرایط فعلی تعمیم دهیم می‌بینیم که ضریب تهویه هوا به شدت کاهش یافته است.

 

حجت افزود: این که انتظار داشته باشیم در تهران همیشه هوا پاک باشد انتظار درستی نیست چرا که یک بخشی از آلودگی هوا (بارندگی و باد) در اختیار انسان‌ها نیست و نبود این عوامل سبب کاهش ضریب تهویه می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------