بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و گرد و غبار در برخی نقاط کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سامانه بارشی
با نفوذ سامانه بارشی به کشور در اواخر وقت جمعه ۱۶ اسفندماه، شاهد بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی خواهیم بود؛ بنابراین رانندگان مراقب باشند. 

به گزارش سازمان هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه ۱۶ اسفندماه به کشور در روز شنبه ۱۷ اسفندماه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، لرستان، مرکزی، شمال چهار محال و بختیاری، ایلام و شمال شرق خوزستان شاهد بارش باران، در نواحی جنوبی همراه با رعد و برق و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم بود.

 

همچنین این شرایط در روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه در ارتفاعات کرمان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز رخ می‌دهد که موجب لغزندگی جاده‌ای، در  جاده های کوهستانی مناطق سردسیر کولاک برف، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی می‌شود؛ بنابراین رانندگان در تردد بین شهری به ویژه محورهای کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه جدی عمل کنند.

 

همچنین در اواسط روز جمعه شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال انتقال گرد و غبار از عراق و شمال عربستان و شنبه در ایلام و خوزستان هستیم که موجب کاهش دید و افت کیفیت هوا و احتمال خسارت به تاسیسات شهری می شود، بنابراین توصیه می شود تا انجام اقدامات پیشگیرانه فراموش نشود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------