بیماران مبتلا به کرونا برای طی دوران نقاهت در هتل‌ها پذیرش شدند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
معان گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پذیرش بیماران در هتل‌ها برای طی دوران نقاهت بیماری کرونا خبر داد. 

ولی تیموری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام خبر گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی کرونا از وزارت میراث فرهنگی درخواست کرد تا هتل‌ها اقدام به پذیرش بیماران کرونایی بکنند که، دوره درمان آنها در بیمارستان به پایان رسیده و نیاز به طی دوره نقاهت دارند و امکان استراحت در منزل را ندارند و باید به هتل بروند. هم اکنون برخی از هتل اعلام آمادگی کردند.

 

وی با بیان این که اعلام پذیرش این بیماران در هتل بر اساس رضایت هتل‌داران بوده است، گفت: ما لیست هتل‌هایی که امکان پذیرش این گونه بیماران را دارند به وزارت بهداشت ارائه دادیم.

 

تیموری افزود: این هتل‌ها در تمام استان ‌ها هستند و هم اکنون برخی از هتل‌ها در شهرستان‌ها پذیرش این بیماران را آغاز کرده اند. ولی در تهران هنوز پذیرش بیمار کرونایی را در هتل ها آغاز نکردیم. قرار است تمام نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در هتل‌ها رعایت شود و در این راستا وزارت بهداشت مواد ضد عفونی کننده در اختیار هتل‌ها قرار می دهد.

 

وی افزود: قرارداد مالی این هتل‌ها از سوی هتل‌ها با خود وزارت بهداشت منعقد می شود.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

 

جهانپور گفت: متاسفانه ۱۳۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

 

وی افزود: تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۷۸ نفر بوده که از ۵۶ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در سراسر کشور گزارش شده است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها اظهار کرد: در تهران ۲۷۳ نفر، مازندران ۵۹ نفر، اصفهان ۷۵ نفر، قم ۲۹ نفر، گیلان ۴۵ نفر، البرز ۱۱۶ نفر، مرکزی ۴۷ نفر، سمنان ۳۳ نفر، قزوین ۲۶ نفر، آذربایجان شرقی ۷۸ نفر، یزد ۴۹ نفر، خوزستان ۲۵ نفر، گلستان ۳۰ نفر، فارس ۳۱ نفر، آذربایجان غربی ۳۴ نفر، اردبیل ۱۹ نفر، کردستان ۲ نفر، خراسان شمالی ۳ نفر، کرمانشاه ۹ نفر، هرمزگان ۶ نفر، خراسان جنوبی ۱۲ نفر، همدان ۱۱ نفر، کرمان ۱۹ نفر، ایلام ۷ نفر، زنجان ۲۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲ نفر، بوشهر ۴ نفر، خراسان رضوی ۶۳ نفر، لرستان ۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------