تردد روان در جاده های کشور و کاهش قابل توجه حجم سفرها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, جاده های کشور
مرکز مدیریت راهها، از تردد روان در همه محورهای شریانی کشور و کاهش قابل توجه سفرها خبر داد و اعلام کرد: در هیچ یک از محورهای شریانی ترافیک سنگین نداریم.

  بر اساس اعلام این مرکز، امروز (شنبه ) در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان و فاقد هرگونه مداخلات جوی گزارش شده است.

 

همچنین بیشترین تردد، در محور کرج - تهران، کرج - قزوین و تهران - قم ثبت شده که در همین محورها نیز تردد روان بوده است.

 

این مرکز افزود: البته در نقاطی که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بازرسان در حال کنترل مسافران هستند، در این نقاط جاده، شاهد ترافیک مقطعی بودیم.

 

این مرکز در باره حجم ترددهای بین شهری پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ترددشمارجاده‌ها، تا ساعت ۲۴، دیروز (جمعه)، میزان ترددهای بین استانی ۶۹۵ هزار وسیله نقلیه ثبت شده که این عدد نسبت به ترددهای روز قبل آن یعنی پنجشنبه، ۲۷ درصد کاهش نشان می دهد و نسبت به مدت‌ مشابه سال گذشته، کاهش ۷۳ درصدی داشته ایم.

 

این مرکز درباره توصیه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کاهش سفر و رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: نمودار و تحلیل‌های آمار می‌گوید، بخشی از برگشت مسافران از هفتم فروردین ماه آغاز شده است، اما روند و درصد آن قابل توجه نیست و شتاب زیادی ندارد.

 

همچنین میزان ترددهای ثبت شده از ۲۵ اسفند تا ۸ فروردین؛ نشان می دهد که در این بازه زمانی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد بین استانی بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.

 

مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره آمار ورود و خروج خودرو به استان تهران، تا ساعت ۲۴، دیروز (۸ فروردین)  اعلام کرد: در این مدت‌، ۱۵۱ هزار وسیله نقلیه تردد داشتند که نسبت به روز گذشته کاهش ۲۸ درصدی و نسبت به سال گذشته کاهش ۷۷ درصدی داشته است.

 

 همچنین آمار ترددهای ورودی و خروجی به تهران، از ۲۷ اسفند تا ۸ فروردین؛ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد ثبت شده است که نسبت به مدت‌ مشابه پارسال، کاهش ۵۶ درصدی نشان می‌دهد.

 

این مرکز تاکید کرد: امسال شاهد کاهش میزان تصادفات در سطح جاده‌ها هم بودیم.

 

مرکز مدیریت راه های کشور در باره آخرین وضعیت جوی نیز اعلام کرد: در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و یزد شاهد بارش باران هستیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------