١۹ نفر از زندانیان متواری سقز بازگردانده شدند/ بازداشت تعدادی از عوامل زندان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زندان سقز
دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان اعلام کرد که تاکنون ١۹ نفر از زندانیان به زندان بازگردانده شدند و در خصوص بررسی علل این حادثه تعدادی از عوامل زندان سقز بازداشت شده‌اند. 

 ‌محمد جباری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جستوجوی تیم‌های نظامی برای شناسایی متواریان از زندان سقز اظهار کرد: تعداد بازگشتی‌ها به زندان سقز تاکنون ١۹ نفر بوده که از این تعداد ١۰ نفر دستگیر و مابقی خود را تسلیم مراجع نظامی و قضایی کرده‌اند.

 

وی افزود: در باب بررسی علل و عوامل این حادثه تعدادی از عوامل زندان سقز بازداشت شده‌اند و تحقیقات در حال انجام است تا قصور این افراد بررسی و تحت پیگرد قرار گیرند.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان تصریح کرد: افرادی که در اختفا و فراهم آوردن وسایل برای فراریان مشارکت داشته باشند، عنوان مجرمانه دارند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 

 گفتنی است، مجتبی شیرودبزرگی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از بازداشت ۴ نفر در ارتباط با حادثه فرار تعدادی زندانی از زندان سقز خبر داده بود.

 

وی عنوان کرد: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل شده و رئیس دادسرا شخصاً در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز و دستورات قضایی لازم را با هماهنگی دادستان نظامی استان صادر می‌نماید.

 

هرچند هنوز علت فرار دسته جمعی زندانیان از زندان سقز مشخص نشده اما تحقیقات در مورد چرایی و چگونگی فرار این مجرمان به دستور رئیس قوه‌قضائیه در جریان است.

 

ابراهیم رئیسی روز گذشته در نشست ویژه‌ای با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان ها پرداخت و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل امنیتی و بهداشتی زندان‌ها صادر کرد.

 

لازم به ذکر است، شامگاه روز جمعه ۷۴ نفر از زندان سقز متواری شدند که بلافاصله پس از آن تیم‌هایی از اداره اطلاعات، پلیس و سپاه برای شناسایی و دستگیری این فراریان تشکیل شد. مقامات قضایی استان کردستان وجود هرگونه زندانی امنیتی و به ویژه داعشی را در میان زندانیان متواری رد کرده‌اند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------