شیوه‌نامه ازسرگیری سفر عتبات به طرف عراقی ارائه شد/زمان آغاز آموزش زائران حج تمتع



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سفر عتبات
جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار و در ابن جلسه به تکمیل 67 درصدی ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ و آزغاز آموزش زائران از اول اردیبهشت اشاره شد. 

به گزارش فارس، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تشکیل و به دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ توصیه شد تا هرچه زودتر با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

 

اعلام اولویت‌های ذخیره جدید برای ثبت‌نام در حج تمتع ۹۹

همچنین اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در مورد فرآیند ثبت نام حج ۹۹ اظهار داشت:  ۶۷ درصد از ظرفیت تخصیص یافته به کاروان‌های حج تمتع  ۹۹ پرشده است. برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع آینده در برخی شهرها و شهرستان‌ها، اولویت‌های جدید روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه اعلام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از۱۶ اردیبهشت‌ماه تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ به عنوان اولویت‌های ذخیره می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، برای ثبت نام در یکی از کاروان‌های دارای ظرفیت خالی به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

 

برنامه‌های آموزشی زائران حج ۹۹ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

رضایی افزود: کادر پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز درحال تکمیل شدن است و معاینات زائران حج ۹۹ از اوایل اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

 

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده است خواستار دقت نظر بیشتر در اجرای  برنامه‌های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای حج آینده شد و از آغاز برنامه‌های آموزشی زائران از اول اردیبهشت ماه خبر داد. 

 

بازگشت اعضای کمیته حج از عربستان

در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعضای کمیته‌های اعزامی به عربستان برای پیگیری فرآیند قراردادهای حج آینده یکشنبه شب به کشور بازگشتند، اظهار داشت: این هشت نفر به دلیل مشکل ویروس کرونا و لغو پروازها در عربستان، چندین هفته در این کشور بودند و نمی‌توانستند به ایران بازگردند.

 

رشیدیان همچنین به اقدامات انجام شده برای تامین ارز مورد نیاز حج ۹۹ اشاره کرد و افزود: هرچند شرایط برگزاری حج کاملا روشن نیست، ولی برنامه ریزی‌ها در حال پیگیری است و امیدواریم که با فروکش کردن بلیه کرونا زمینه مناسب برای برگزاری حج فراهم شود.

 

ارائه پروتکل‌هایی برای ازسرگیری سفر به عتبات و سوریه به طرف عراقی

وی همچنین به برنامه‌ریزی حوزه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: پروتکل‌هایی درخصوص اعزام زائر به عتبات و سوریه تهیه و به طرف‌های مقابل ارائه شده است، تا ان شاءالله با هماهنگی و تعامل طرفین، رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و بهبود شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بار دیگر شاهد از سرگیری سفر متقابل زائران ایرانی و این کشورها باشیم.     

 

در پایان این جلسه سرپرست حجاج ایرانی نکات چهارده گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج و زیارت را یادآور شد و از مجموعه سازمان حج و بعثه خواست گزارش‌های خود را در خصوص این نکات هرچه سریعتر تدوین و ارائه دهند تا جمع بندی و به دفتر مقام معظم رهبری منعکس شود.

 

به گزارش فارس، سفر به عتبات از اوایل اسفندماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد اما حرم‌های مطهر در کربلا و نجف همچنان بر روی زائران باز است. همچنین سفر حج تمتع نیز به دلیل کرونا و درخوسات سعودی برای عدم برنامه‌ریزی کشورهای اسلامی برای حضور در حج تمتع سال جاری ممکن است برگزار نشود با این حال با توجه به اینکه اعلام نظر قطعی در این زمینه صورت نگرفته است، همچنان برنامه‌ها و ثبت نام حج تمتع ۹۹ ادامه دارد. البته بسیاری از ظرفیت‌ها همچنان خالی است به همین دلیل اولویت ذخیره جدید از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------