ابتلای قطعی ۱۳۳ نفر از نیروهای پلیس راهور به کرونا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پلیس
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ۱۳۳ نفر از همکاران ما در پلیس راهور مبتلای قطعی به ویروس کرونا شدند که بسیاری از آن ها بهبود یافته و چند نفر دیگر طول درمان خود را طی می‌کنند و خوشبختانه فوتی در این مورد نداشتیم. 

سردار سیدکمال هادیانفر روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا در مورد وضعیت نیروهای پلیس راهور در روزهای کرونایی، افزود: ماموران راهور به رغم اینکه بیشترین تماس را با مردم داشتند از آن جایی که در محیط باز خدمات ارائه می دادند و از سوی دیگر خدمات مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک محدود شد، هیچ یک از همکاران ما در اثر این بیماری فوت نکرده و براساس آخرین گزارش ها، تعدادمحدودی که مبتلا شدند نیز در حال بهبودی هستند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور با کاستی در زمینه تجهیزات بهداشتی مواجه بودیم که پلیس راهور نیز مشمول این کاستی ها بود با این حال همکاران ما با وجود کمبود شدید تجهیزات ایثارگرانه و فدارکارانه وارد عمل شده و ماموریت خود را به خوبی انجام دادند.

 

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در موضوع بیماری کرونا تمام دستگاه ها نقش ایفا کردند که یکی از سازمان ها که نقش جدی در فاصله گذاری اجتماعی داشت، پلیس راهور بود.  بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا از ۸ فروردین ۱۳۹۹ به پلیس راهور ابلاغ شد تا فاصله گذاری اجتماعی تردد بین شهرها و استان ها اجرا کنیمف طبیعی بود که در ورودی به استان و شهرها معابر زیادی وجود داشت براین اساس بیش از ۷۰ درصد معابر غیر ضروری با موانع طبیعی مسدود شد و  ۳۰ درصد برای تردد خودروها باز گذاشته شد همچنین بیش از ۷۱۵ معبر ورودی را در سراسر کشور با استقرار گشت های پلیس با همکاری سازمان هلال احمر کنترل کردیم.

 

سردار هادیانفر افزود: به رغم اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا توقیف وسائل نقلیه و جریمه های ۵۰۰ تومانی را اعلام کرد، به همکاران خود توصیه کردیم تا به صورت ارشادی با مردم صحبت کنند با وجود مشکلات اقتصادی و بیماری از قوه قهریه استفاده نکنند. بر این اساس از ادامه سفر ۴۸۰ هزار خودرو با توصیه و ارشاد و بدون اعمال قانون و جریمه شدن  باز داشته شد و به شهرهای خود بازگشتند.

 

وی ادامه داد: حداقل جریمه نیز در مورد خودروهایی که تردد داشتند، اعمال شد و در حوزه توقیف خودروها نیز حداقل خودروها که اصرار به تخلف داشتند، توقیف شدند. کمتر از ۵۰ هزار وسیله توقیف و۴۲ هزار وسیله نقلیه مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.  

 

هادیانفر گفت: در ابلاغ بعدی، رفع محدودیت بین شهری به استان ها به پلیس راهور ابلاغ شد و ۴۰ درصد بار که بر دوش پلیس بود، کاسته شد و در ابلاغ های بعدی نیز رفع محدودیت تردد ابلاغ شد که در این مرحله ماموریت پلیس راهور به پایان رسید.  

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------