مجاز بودن مدارس غیردولتی برای دریافت هزینه‌های فوق برنامه تا اول اسفند۹۸



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نحوه محاسبه و بازپرداخت شهریه مدارس و مراکز غیردولتی در شرایط شیوع کرونا گفت: این مدارس و مراکز مجاز هستند که هزینه‌های فوق برنامه مصوب آموزشی را متناسب با خدمات ارایه شده تا اول اسفندماه سال ۹۸ دریافت کنند. 

عبدالرضا فولادوند روز دوشنبه در ارتباط مجازی با خبرنگاران درباره نحوه محاسبه و بازپرداخت شهریه مدارس غیردولتی و حقوق و مزایای کارکنان این مراکز در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در قبال ارایه خدمات آموزشی و پرورشی طبق برنامه‌های مصوب سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ مجاز هستند نسبت به دریافت کامل شهریه مصوب اقدام کنند.

 

وی گفت: پرداخت هزینه‌های فوق برنامه مصوب آموزشی متناسب با خدمات ارایه شده تا اول اسفندماه سال ۹۸ نیز قابل دریافت است.

 

فولادوند افزود: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در قبال انجام تکالیف قانونی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود برابر قراردادهای منعقده و قوانین موضوعه مسئولیت دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: موسسان با توجه به ارایه سایر خدمات غیرآموزشی از جمله سرویس ایاب و ذهاب، هزینه غذا، اردوهای دانش‌آموزی، استفاده از سالن ورزشی، استخر، برگزاری المپیادها و... به دلیل تعطیلی مدارس مکلف هستند هزینه‌های دریافتی از اولیای دانش‌آموزان را به آنان بازگردانند.

 

وی اظهارداشت: همچنین موسسان باید رسید بانکی واریز وجه را در اسناد مالی مدرسه درج و یا در صورت جلب رضایت ذی‌نفعان به حساب بستانکاری آنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ منظور کنند.

 

فولادوند درباره بازپرداخت شهریه مدارس دولتی گفت: مدیران این مدارس باید پس از محاسبه دقیق میزان خدمات ارایه شده نسبت به بازپرداخت مبالغ مربوط به سرویس مدارس و هزینه‌های فوق برنامه از اول اسفندماه ۹۸ به اولیا اقدام کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: این موضوع به لحاظ تضمین حقوق شهروندان و رعایت حق‌الناس الزامی است و توسط مراجع مربوط از جمله اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیری خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مدیران مدارس موظف هستند تمامی وضعیت حساب‌های مرتبط با این موضوع‌ها را برای بازرسی بازرسان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آماده و مهیا داشته باشند.

 

فولادوند گفت: در صورتی که اولیا با مواردی درباره عدم تمکین مدیران مدارس با دستورالعمل ابلاغی مواجه شدند با اطمینان خاطر از محرمانه بودن اطلاعات شخصی خودشان می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و سامانه شکایت به آدرس SHEKAYAT.MEDU.IR ارتباط برقرار کنند.

 

به گزارش ایرنا، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفندماه ۹۸ تاکنون تعطیل است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------