بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهر/ تاکید بر استفاده از ماسک



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
معاون بهداشتی وزیر بهداشت بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهر صورت می‌گیرد، گفت: تاکید اصلی برای جلوگیری از پیک دوم بر استفاده همگان به ماسک است.

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی در حاشیه اجرای مراحل مختلف برنامه ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، موج دیگری از بیماری کرونا شیوع پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: وجود موج دوم بیماری در استان‌هایی که از پیک اصلی عبور کردند نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است لذا حتماً می‌بایست فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود.

 

وی ضمن بیان اینکه بازگشایی‌ها به دلیل رونق کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفت، افزود: در خانه ماندن و برای کارهای غیر ضروری بیرون نرفتن می‌بایست همچنان رعایت شود از سویی تاکید اصلی بر استفاده همگان از ماسک است.

 

معاون بهداشتی وزیر بهداشت بابیان اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود کرونا موج دومی نیز نخواهد داشت، ابراز داشت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهرماه سال جاری انجام می‌شود اما حتماً نیاز است تا همه وزارت‌خانه‌ها به این نکته توجه کنند که ویروس وجود دارد.

 

رئیس در ادامه تصریح کرد: وزارت‌خانه‌ها باید طوری عمل کنند که با ویروس کرونا زندگی و فعالیت‌ها ادامه یابد، پروتکل‌ها به وزارت‌خانه‌ها ابلاغ شد اما این مهم نیز می‌طلبد که زیرساخت‌های آموزش الکترونیک از راه دور نیز در کنار آموزش حضوری وجود داشته باشد.

 

وی افزود: شستن دست با آب و صابون و استفاده از ماسک برای افرادی که در تجمعات و فعالیت‌های گروهی قرار دارند یک نیاز و کمک‌کننده به پیشگیری و کنترل بیماری است که اگر این موارد رعایت شود شاهد موج دوم بیماری نخواهیم بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------